لینک های دسترسی

Breaking News

محکمهٔ پاکستان: برادر قندیل بلوچ را از اتهام قتل ناموسی تبریه کرد 


یک محکمه پاکستان روز دوشنبه ۱۴ فبروری (‌۲۵ دلو)‌ بردار و قاتل قندیل بلوچ، ستاره مشهور رسانه‌های اجتماعی پاکستان را پس از سپری کردن شش سال زندان تبریه کرد.

قندیل بلوچ که در ۲۶ سالگی توسط برادراش کشته شد، از چهره‌های جنجال‌برانگیز و مشهور رسانه‌های اجتماعی پاکستان بود.

محمد وسیم، برادر خانم بلوچ که به کشتن خواهرش اعتراف کرده و گفته بود که باعث "بی حرمتی" به قوم بلوچ بود. او در جمع از خبرنگاران گفت که از قتل خواهرش پیشمان نیست و رفتار او را "غیرقابل تحمل" توصیف کرد.

سردار محبوب، وکیل مدافع محمد وسیم، بدون ارایه جزییات بیشتر به خبرگزاری فرانسه گفت: " او از سوی محمکه شهر ملتان بطور کامل تبریه شده است" . ولی تا اکنون حکم این محکمه بطور علنی ابلاغ نشده است.

قتل قندیل بلوچ، از سوی برادرش طی سال های اخیر به یکی از پرمخاطب ترین گزراش خبری در منطقه و جهان مبدل شده بود.

براساس گزارش‌ها، همه ساله نزدیک به یک هزار زن در پاکستان قربانی "قتل‌های ناموسی" می‌شوند.

بر اساس قانون ضد قتل های ناموسی، که چند سال قبل در پاکستان تصویب شد، منبعد هر کسی که در قتل ناموسی محکوم شناخته شود، ۲۵ سال حبس اجباری را سپری خواهد کرد، و نیز اقارب مقتول حق ندارند قاتل را تبریه کنند.

بحث روی تصویب این قانون پس از آن تشدید یافت که قضایای چندین قتل ناموسی در پاکستان، به سطح جهان خبر ساز شد و تعدد چنین قتل ها باعث شد که مقامات دیگر نتوانستند آن را به دیدۀ قضایای منفرد بنگرند.

والدین بلوچ، در ابتدا اصرار داشتند که پسرشان مورد عفو قرار نگیرد، اما بعداً با تغییر تصمیم از محکمه خواستند تا او را عفو کند.

قرار است محمد وسیم در جریان هفته جاری از بند آزاد شود.

XS
SM
MD
LG