لینک های دسترسی

Breaking News

پدر پاکستانی به اتهام قتل فرزند تراجنسیتی اش بازداشت شد


عکس آرشیف: تراجنسیتی‌ها در جامعۀ سنتی پاکستان همواره با تبعیض و بدرفتاری روبرو بوده اند
عکس آرشیف: تراجنسیتی‌ها در جامعۀ سنتی پاکستان همواره با تبعیض و بدرفتاری روبرو بوده اند

مرد پاکستانی که متهم است فرزند تراجنسیتی خود را کشته است، از سوی مقام‌های پاکستانی بازداشت شده است.

عظمت خان، یک مقام پولیس ایالت خیبرپشتونخواه پاکستان گفته است که پدر مقتول اورنگ زیب اکبر نام داشته و به اتهام قتل آفتاب اورنگ زیب، پسر ۱۹ ساله‌اش، بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، این مقام پولیس گفته است که اورنگ زیب اکبر به پولیس اقرار تحریری داده بود که با فرزندش کاری نداشته و به او آسیب نخواهد رساند.

به گفتۀ مقام‌ها، آفتاب که به نام مایا مشهور بود، از ترس خشونت خانوادگی از منزل فرار کرده و با دوستانش در پشاور زندگی می‌کرد.

عظمت خان گفته است که دوستان مایا همواره نگرانی داشتند که مبادا خانوادۀ این جوان به وی آسیب برساند و از این رو هنگام برگشت وی به منزل، پولیس را از خطر احتمالی آگاه کرده بود.

جسد گلوله باری شدۀ مایا شام شنبه ۲۹ جون (۸ سرطان) در کنار دریا در شهر نوشهره در پشاور پیدا شد.

گروهی از تراجنسیتی‌های پاکستان روز یکشنبه ۳۰ جون (۹ سرطان) به رسم اعتراض، جسد مایا را در برابر مرکز پولیس ساحۀ هشتنگری پشاور برده و خواستار به کیفر رساندن عاملان قتل وی شدند.

قمر نسیم، عضو یک نهاد مدافع حقوق تراجنسیتی‌ها در پاکستان، پولیس آن کشور را به عدم تطبیق قانون بر عاملان خشونت بر تراجنسیتی‌ها متهم می‌کند.

او می‌گوید که از سال ۲۰۱۵ تا کنون کم و بیش ۶۷ فرد تراجنسیتی در پاکستان کشته شده است که تنها سه مورد آن در سال روان ثبت شده است.

در جامعۀ سنتی و محافظه کار پاکستان افراد تراجنسیتی به شمول هم‌جنسگرایان، دگرجنسگرایان، دوجنسگرایان و چندجنسگرایان با بدرفتاری روبرو بوده و در برخی موارد هم قربانی "قتل ناموسی" از سوی اعضای خانواده های شان می‌شوند.

XS
SM
MD
LG