لینک های دسترسی

Breaking News

برادران پاکستانی خواهرشان را کشتند و جریان این 'قتل ناموسی' را فلم گرفتند


مقامات امنیتی در پاکستان مردی را بازداشت کردند که مظنون به فلمبرداری از جریان قتل خواهرش است که توسط برادر دیگر این مرد خفه شده و جان می‌دهد.

در تازه ترین مورد قتل ناموسی در پاکستان، ماریا بی‌بی ۲۲ ساله به تاریخ ۱۷ مارچ توسط برادرش محمد فیصل در حضور پدرش، عبدالستار در داخل منزل شان در نزدیکی شهرک توبه تیک سینگ ایالت پنجاب، به قتل رسید.

به گفتۀ مقام‌های پولیس پاکستان، شهباز، برادر دیگر ماریا، مظنون است که جریان قتل خواهرش را فلمبرداری کرده است.

در این ویدیو که در شبکه‌های اجتماعی به گونهٔ‌ گسترده نشر شده، دیده می‌شود که فیصل خواهر‌ش را روی تخت خوابانده و گلویش را می‌فشارد و پس از آن که ماریا جان می‌بازد، پدرش به فیصل بوتل آب را می‌دهد تا از آن بنوشد.

اعضای این خانواده جسد ماریا را فوراً دفن کردند، اما پولیس به تاریخ ۲۴ مارچ پس از دریافت معلومات در مورد این قضیه شکایت درج کرد و سپس قبر ماریا گشوده شد و بر اساس معلومات طب عدلی وی به مرگ طبیعی وفات نکرده و استخوان‌های گلویش شکسته بود.

عطاالله، افسر پولیس محلی گفت که ستار، پدر ماریا و فیصل، فوراً بازداشت شدند، اما شهباز به روز شنبه بازداشت شد.

برخی از رسانه‌ها گزارش داده اند که فیصل و ستار به جرم شان اعتراف کرده اند. فیصل اتهام وارد کرده است که خواهراش را چند بار دیده بود که از طریق تماس ویدیویی با مرد ناشناسی صحبت می‌کرد.

در این ویدیو همسر شهباز نیز به نظر می‌رسد و پولیس وی را نیز بازداشت کرده است.

در پاکستان سالانه صدها زن زیر نام دفاع از ناموس توسط مردان کشته شده می‌شوند.

بر اساس معلومات کمیسیون حقوق بشر پاکستان، در سال ۲۰۲۲ میلادی ۳۱۶ جنایت مرتبط به دفاع از ناموس در این کشور ثبت شده بود. اما اکثریت قضایا از هراس بدنامی و حفظ جان قاتلان، مخفی باقی می‌ماند.

گروه

XS
SM
MD
LG