لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: پولیس پاکستان ده‌ها شهروند بازداشت شدۀ افغانستان را دوباره رها کرد


سفارت افغانستان در اسلام‌آباد که توسط مقام‌های طالبان رهبری می‌شود می‌گوید که پولیس پاکستان که ۱۵۰ شهروند افغانستان را به تازگی بازداشت و زندانی کرده بود، دوباره رها کرده است.

این سفارت ناوقت روز چهارشنبه ۲۸ سپتمبر (ششم میزان) گفت که این مهاجرین افغان در روزهای اخیر به دلیل نداشتن مدارک قانونی از بخش‌های شهر کراچی پاکستان توقیف و زندانی شده بودند.

طالبان گفته اند که در میان این مهاجرین افغان که دوباره رها شده اند، زنان و کودکان نیز اند. طالبان گفته اند که در حال حاضر، نیز شمار زیادی از شهروندان افغانستان در زندان‌های پاکستان به سر می‌برند و تلاش‌های آنان برای رهایی این مهاجرین جریان دارد.

این در حالی است که ماه گذشته نیز پولیس پاکستان ۲۵۰ شهروند افغانستان را به اتهام ورود غیرقانونی به این کشور در بخش‌های ایالت بلوچستان بازداشت کرده و پس از چند روز دوباره رها کردند.

مقام‌های طالبان تاکید کرده اند که موضوع بازداشت شهروندان افغانستان را با مسوولان ادارات دولتی پاکستان شریک کرده و امیدوار اند که نیروهای آن کشور، در آینده از چنین برخورد با مهاجرین افغان خودداری کنند.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، پاکستان تنها به آن عده افغان‌هایی اجازۀ رفت و آمد به آن کشور را می‌دهد که اسناد قانونی در اختیار دارند.

بر اساس معلومات ادارهٔ مهاجرت ملل متحد، در حال حاضر در پاکستان در حدود ۱.۳ میلیون مهاجر قانونی افغان زیست دارند اما تخمین زده می‌شود که صدها هزار مهاجر افغان فاقد اسناد قانونی نیز در پاکستان به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG