لینک های دسترسی

Breaking News

جاسوس پاکستانی، استخبارات پاکستان را به حمایت از تروریستان متهم کرد


یک کارمند "بیروی استخبارات" پاکستان، این اداره را به "حمایت" از دهشت افگنان متهم کرده و ضمن درخواست به محکمه، خواستار تحقیق فراگیر در این مورد شده است.

ملک مختار احمد شهزاده، معاون یکی از شعبات فرعی بیروی استخبارات پاکستان (IB) گفته است که در مورد فعالیت گروه‌های دهشت افگن چندین کشور به آمران خود گزارش داده است، اما به گفتۀ وی این اداره هیچ اقدامی بر ضد این دهشت افگنان نکرده است.

آقای شهزاده، بر بنیاد گزارش بخش دیوۀ صدای امریکا، در درخواست خود به محکمۀ عالی اسلام آباد نگاشته است که این قضیه برای تحقیقات مزید باید به ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان یا ISI راجع شود.

به نقل از رسانه‌های پاکستانی، شهزاده نگاشته است که برخی از کارمندان بیروی استخبارات پاکستان به اسرائیل سفر کرده و شماری از آنان ارتباط مستقیم با گروه‌های دهشت افگن در خارج داشته اند.

ادعای دیگر آقای شهزاده در مورد ارتباط برخی مقام‌های بیروی استخبارات با ادارۀ امنیت ملی افغانستان است. او نگاشته است که شماری از کارمندان آن اداره به شمول یک چند تن از مدیران، از استخبارات خارجی مزد می‌گیرند.

چند تن از کارمندان این اداره به ادعای ملک شهزاده زمینه را فراهم کرده اند تا برخی شهروندان افغان، تابعیت پاکستانی بگیرند.

بیروی استخبارات قدیمی‌ترین نهاد استخبارات ملکی در پاکستان است که برخلاف ادارۀ استخبارات نظامی یا ISI تعیینات و نظارت از کارکرد آن از سوی صدر اعظم پاکستان صورت می‌گیرد.

حوزۀ کاری بیروی استخبارات در پاکستان مسایل امنیت داخلی چون نظارت از سیاستمداران، فعالیت‌های سیاسی، شناسایی دهشت افگنان مظنون و جاسوسان مظنون خارجی در داخل خاک پاکستان است.

XS
SM
MD
LG