لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا دیگر پناهگاه‌های تروریزم را تحمل ندارد - متیس


آقای متیس نخستین مقام بلند پایۀ حکومت به رهبری دونالد ترمپ است که به هند سفر می‌کند
آقای متیس نخستین مقام بلند پایۀ حکومت به رهبری دونالد ترمپ است که به هند سفر می‌کند

وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که موجودیت پناهگاه‌های امن دهشت افگنان تحمل شده نمی‌تواند و به گفتۀ وی واشنگتن برای پایان بخشیدن به این آفت یکجا با هند کار خواهد کرد.

جیم متیس که برای استحکام بیشتر روابط نظامی امریکا با هند، سرگرم دیدار از دهلی جدید است، این مطلب را در جمعی از رهبران هندی بیان داشت.

هرچند آقای متیس از کشور مشخصی که پناهگاه امن دهشت افگنان باشد نام نبرد، اما هند و افغانستان همواره پاکستان را به حمایت و پرورش گروه‌های دهشت افگنی متهم کرده است که بر ضد این دو کشور می‌جنگند.

آقای متیس گفت "دیگر وجود پناهگاه‌های امن دهشت افگنان تحمل شده نمی‌تواند. هند و ایالات متحده به کار مشترک برای ریشه کن کردن این آفت مصمم اند."

وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا در دیدار با همتای هندی خود از تلاش‌های هند برای تامین ثبات در افغانستان استقبال کرد.

نیرمالا سیتارامن، وزیر دفاع هند، گفت که کشورش به تلاش‌ها برای بازسازی زیربناها در افغانستان کمک خواهد کرد. او همچنان افزود که هند تلاش‌ها را در زمینۀ آموزش سربازان افغان در کار مبارزه با دهشت افگنی و ساختار پولیس افغان بیشتر خواهد کرد.

خانم سیتارامن در پاسخ به سوالی در مورد احتمال اعزام سربازان هندی به افغانستان گفت که هند به افغانستان قوا نمی فرستد.

پیش از این، دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحده هنگام اعلام استراتیژی امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، خواستار سهمگیری بیشتر هند در زمینۀ تامین صلح و ثبات در افغانستان شده بود.

پس از رویکار آمدن حکومت به رهبری دونالد ترمپ در ایالات متحده، آقای متیس نخستین مقام بلند پایۀ این حکومت است که به هند سفر می‌کند.

در تهیۀ این مطلب از گزارش‌های رویترز و اسوشیتدپرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG