لینک های دسترسی

Breaking News

محمد مصطفی منحیث صدر اعظم ادارهٔ خودمختار فلسطین انتخاب شد 


محمد مصطفی، صدر اعظم و محمود عباس، رییس ادارهٔ‌ خودگردان فلسطینی
محمد مصطفی، صدر اعظم و محمود عباس، رییس ادارهٔ‌ خودگردان فلسطینی

محمود عباس، رییس ادارهٔ خود گردان فلسطین امروز ۱۴ مارچ (۲۴ حوت) محمد مصطفی را منحیث صدر اعظم انتخاب کرد.

مصطفی در گذشته منحیث معاون صدر اعظم و مشاور ارشد عباس در امور اقتصادی ایفای وظیفه کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی وفا نیوز فلسطینی، انتخاب مصطفی سه هفته پس از آن صورت گرفت که محمد اشتیه، صدر اعظم پیشین ادارۀ خود مختار فلسطینی از سمت‌اش استعفا داد.

قرار است مصطفی حکومت جدید فلسطینی را تشکیل دهد.

اشتیه گفته بود که با در نظر داشت واقعیت چالش‌برانگیز در غزه به "اقدامات سیاسی جدید" نیاز است و استعفای وی و حکومت‌اش در پی انکشافات مرتبط با "پرخاشگری علیه نوار غزه و تشدید خشونت‌ها در سواحل غربی و بیت المقدس" صورت گرفت.

پس از آغاز جنگ میان اسراییل و حماس، محمود عباس با خشم گسترده مواجه است و اکثر فلسطینی‌ها بر وی انتقاد می‌کنند که تهاجم نظامی اسراییل و خشونت‌ها در سواحل غربی رود اردن را به شدت تقبیح نکرده است.

رهبری فلسطینی، از سال ۲۰۰۷ به اینسو میان محمود عباس در سواحل غربی و گروه حماس در نوار غزه تقسیم شده است.

این در حالی است که کشورهای متعدد، به شمول ایالات متحده، خواهان اصلاحات در حکومت فلسطینی شده اند، حکومتی که بتواند پس از پایان جنگ، مسوولیت تمامی قلمروهای فلسطینی را بر عهده داشته باشد.

اشتیه خواهان اجماع میان فلسطینی‌ها شده و گفته بود که تمامی قلمروهای فلسطینی باید تحت کنترول یک حکومت فلسطینی قرار گیرد.

جنگ در غزه پس از آن آغاز شد که تندروان حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل حمله کردند و به گفتهٔ مقامات اسراییلی ۱۱۴۰ نفر را کشتند که بیشتر آن غیرنظامیان بودند.

مقامات اسراییلی همچنان مدعی اند که جنگجویان حماس در جریان حمله بر اسراییل کم و بیش ۲۴۰ نفر را گروگان گرفته اند که بیشتر از نصف آنان هنوز هم در بند حماس به سر می‌برند.

مقامات صحی غزه که تحت کنترول گروه حماس اند، گفته اند که در جریان حملات اسراییلی تا اکنون بیش از ۳۱ هزار نفر در غزه کشته شده اند که اکثریت شان زنان و کودکان بوده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG