لینک های دسترسی

Breaking News

تنظیم و ادامۀ گفتگوها، آجندای بحث هیات‌های مذاکره کنندهٔ صلح


آرشیف
آرشیف

پس از حدود یک هفته وقفه، هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان بار دیگر شام گذشته در دوحه دیدار کرده اند.

غلام فاروق مجروح، یک عضو هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان روز چهارشنبه ۱۶ جون (۲۶ جوزا) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت: "شام دیروز جلسۀ گروپ‌های تماس دوجانب برگزار شد و روی تنظیم و ترتیب و ادامۀ مذاکرات در آینده بحث همه‌جانبه صورت گرفت."

طالبان نیز برگزاری نشست گروه‌های تماس دوجانب را تایید کرده اند.

این نشست گروه‌های تماس هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در حالی برگزار می‌شود که روز گذشته اتحادیۀ اروپا بر آغاز مذاکرات اساسی صلح افغانستان تاکید کرد.

توماس نیکلاسن، نمایندۀ اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است که گفتگوهای دوحه باید از روال عادی به مرحله مذاکره پیش رود.

روسا و برخی از اعضای هیات‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان نیز در نشستی به تاریخ هشتم جون در مورد تسریع روند مذاکرات و موضوعات اجندای آن تفاهم کرده بودند.

در همین حال،زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان، دیروز با سبرامنیم جی‌شنکر وزیر امور خارجه هند در دوحه ملاقات کرد.

آقای خلیلزاد امروز در یک رشته تویت‌ها گفته است: "ما درمورد اولویتی که هر دو کشور به یک افغانستان مستقل، بااقتدار و متحد در صلح با خود و جهان وابسته است، بحث کردیم."

نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان افزوده است که هند در دو دهه گذشته نقشی بسیار مهم در توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان داشته است.

او تاکید کرده است که ایالات متحده و هند، در کنار جامعه بین‌المللی، برای کمک به افغان‌ها در رسیدن به صلح، امنیت و رفاه اقتصادی که آرزو دارند و شایسته آن هستند، کار خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG