لینک های دسترسی

Breaking News

پلوسی به زیلینسکی: در 'جنگ برای آزادی' از اوکراین حمایت می‌کنیم


ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده، در جریان سفر به اوکراین و در ملاقات با ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور آن کشور، گفته است که امریکا در "جنگ برای آزادی" از اوکراین حمایت می‌کند.

ریاست جمهوری اوکراین روز یکشنبه اول می (۱۱ ثور) ویدیویی را نشر کرد که در آن خانم پلوسی می‌گوید: "شما را ملاقات می‌کنیم تا برایتان بگوییم که تشکر از جنگ شما برای آزادی...تعهد ما این است که تا پایان این جنگ در کنار تان باشیم."

آقای زیلینسکی نیز در یک پیام تویتر نگاشته است: "ایالات متحده از مبارزۀ اوکراین در برابر تهاجم روسیه، حمایت قوی را رهبری میکند. به خاطر کمک ایالات متحده برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورمان ابراز امتنان می‌کنم."

سفر هیات کانگرس ایالات متحده که خانم پلوسی آن را رهبری می‌کند، از قبل اعلام نشده بود.

دفتر خانم پلوسی با نشر بیانیه‌ای گفته است: "هیات ما با کمال افتخار این پیام را انتقال داد که حمایت اضافی امریکایی‌ها در راه است، چون سرگرم کاریم تا درخواست پولی هنگفت رییس جمهور بایدن را به یک بستۀ تقنینی تبدیل کنیم."

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده هفتۀ گذشته بستۀ ۳۳ میلیارد دالری حمایت از اوکراین را برای تصویب به کانگرس این کشور پیشنهاد کرد.

این بسته که افزایش چشم‌گیر بودجه ایالات متحده برای جنگ علیه روسیه را نشان می‌دهد، شامل ابزار قانونی برای ضبط دارایی‌های سرمایه‌داران نزدیک به کرملین نیز می‌باشد.

بیش از ۲۰ میلیارد دالر برای تسلیحات، مهمات و سایر کمک‌های نظامی، ۸.۵ میلیارد دالر برای کمک اقتصادی مستقیم به دولت اوکراین و سه میلیارد دالر کمک‌های بشردوستانه و امنیت غذایی شامل این پیشنهاد آقای بایدن می‌باشد.

در بیانیۀ دفتر خانم پلوسی آمده است: "زمانیکه به ایالات متحده برگردیم، بیشتر از پیش آگاه بوده، عمیقاً الهام گرفته و آماده خواهیم بود تا برای مردم اوکراین که از دموکراسی برای کشور خود و برای جهان دفاع می‌کنند، هر آنچه را نیاز است انجام دهیم."

پیش از سفر هیات کانگرس امریکا، لوید آستن، وزیر دفاع امریکا، و انتونتی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحده به اوکراین سفر کرده بودند.

XS
SM
MD
LG