لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن خواستار ۳۳ میلیارد دالر کمک به اوکراین شد


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز پنج‌شنبه ۲۸ اپریل (هشتم ثور) بستهٔ ۳۳ میلیارد دالری حمایت از اوکراین را برای تصویب به کانگرس این کشور پیشنهاد کرد.

این بسته که افزایش چشم‌گیر بودجه ایالات متحده برای جنگ علیه روسیه را نشان می‌دهد، شامل ابزار قانونی برای ضبط دارایی‌های سرمایه‌داران نزدیک به کرملین نیز می‌باشد.

این بستهٔ پیشنهادی گزاف شامل بیش از ۲۰ میلیارد دالر برای تسلیحات، مهمات و سایر کمک‌های نظامی، ۸.۵ میلیارد دالر برای کمک اقتصادی مستقیم به دولت اوکراین و سه میلیارد دالر کمک‌های بشردوستانه و امنیت غذایی می‌باشد.

آقای بایدن گفت:"ما برای حمایت از اوکراین در مبارزه برای آزادی به تصویب این لایحه نیاز داریم. هزینه این مبارزه ارزان نیست، اما سرخم‌کردن به تهاجم پرهزینه تر خواهد بود."

به گفتهٔ قصر سفید آقای بایدن همچنین از کانگرس ایالات متحده خواسته که توانایی‌های زیادی را در دسترس ادارهٔ وی قرار دهد تا بتوان با آن، پول بیشتری از حلقهٔ سرمایه‌دار نزدیک به کرملین را ضبط و در تامین هزینه‌های جنگ از آن استفاده کرد.

افزون بر آن، در این بسته از کانکرس درخواست شده تا به وزارت عدلیۀ امریکا اجازه داده شود که قانون سخت‌گیرانه‌تری را علیه مافیا، سازمان‌های فاسد و افرادی که از تحریم‌ها فرار می‌کنند، اعمال کند.

این اقدامات بخشی از تلاش‌های ایالات متحده برای منزوی کردن و مجازات روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین و همچنین کمک به کیف برای بهبودی پس از جنگی است که شهرها را به ویرانه تبدیل کرده و بیش از پنج میلیون اوکراینی را مجبور به ترک کشور شان کرده است.

بسته پیشنهادی، مجموعهٔ بودجه‌ای است که مقامات ایالات متحده انتظار دارند تا سپتمبر، پایان سال مالی، به آن نیاز داشته باشند.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین به بیش از سه میلیارد دالر رسیده است.

افزون بر آن، دولت آقای بایدن اعلام کرده که ایالات متحده و متحدین اروپایی ۳۰ میلیارد دارایی‌های افراد ثروتمند مرتبط با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را نیز در این مدت ضبط کرده اند.

گرچه اعضای هر دو حزب در کانگرس ایالات متحده از تلاش‌ها برای تقویت اوکراین حمایت می‌کنند، اما اعضای جمهوری خواه کانگرس می‌گویند که تصویب این بودجه یکجا با بودجه پیشنهادی آقای بایدن برای پاسخگویی به همه گیری کووید۱۹ دشوار خواهد بود.

XS
SM
MD
LG