لینک های دسترسی

Breaking News

پنس و غنی در مورد عطا نور صحبت کردند


دو رهبر در مورد وضعیت عمومی امنیتی افغانستان نیز صحبت کرده اند
دو رهبر در مورد وضعیت عمومی امنیتی افغانستان نیز صحبت کرده اند

معاون ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا در تماس تلیفونی با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در مورد سرنوشت والی بلخ صحبت کردند.

قصر سفید با نشر خبرنامه‌ای گفته است که معاون ریاست جمهوری مایک پنس، در تماس تلیفونی روز سه شنبه، به "حل مسالمت آمیز انتقال رهبری در بلخ" تاکید کرده و حکومت افغانستان را به تعامل از ورای گفتگو با عطا محمد نور ترغیب کرده است.

افزون بر این، وضعیت عمومی امنیتی در افغانستان و تاثیر استراتیژی رئیس جمهوری دونالد ترمپ برای جنوب آسیا در صحبت میان دو رهبر به بحث گرفته شده است.

رهبران افغان و امریکایی از کارآیی استراتیژی آقای ترمپ برای جنوب آسیا به ویژه افغانستان ابراز خرسندی کرده اند.

خبرنامۀ قصر حاکی است که تماس آقای پنس ادامۀ گفتگوهای مستقیم وی با رئیس جمهور غنی و رئیس اجراییه عبدالله عبدالله است که ماه گذشته در کابل صورت گرفت.

معاون ریاست جمهوری ایالات متحده در این تماس، تلاش پیگیر و پیشرفت های اساسی در راستای ایجاد اصلاحات، همه شمولی سیاسی و آمادگی برای انتخابات آیندۀ افغانستان را برجسته ساخته است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG