لینک های دسترسی

Breaking News

مقابله با نفوذ چین؛ امریکا و فلیپین بزرگترین تمرین نظامی مشترک را راه اندازی می‌کنند


مقامات امریکایی و فلیپینی امروز ۱۴ مارچ (۲۳ حوت) گفتند که اردوی دو کشور ماه آینده بزرگترین تمرین نظامی مشترک را راه اندازی خواهند کرد.

این در حالی است که هر دو کشور تلاش دارند با نفوذ رو به رشد چین در منطقه مقابله کنند.

مقامات این دو کشور گفتند که در این تمرینات کم و بیش ۱۷ هزار نظامی دو کشور اشتراک خواهند داشت و برای نخستین بار در آب‌های مورد منازعهٔ جنوب چین مشق آتش صورت خواهد گرفت.

گفته شده است که نیروهای امریکایی در این تمرینات نظامی میزایل‌های پتریوت را نیز پرتاب خواهد کرد.

نیروهای دو کشور در جریان این تمرین در آب و خاک جزیرهٔ پالاوان دیسانت خواهند شد، جاییکه نقطهٔ اشتعال میان مانیلا و بیجینگ است.

میکایل لوگیکو، سخنگوی تمرینات نظامی فلیپین، گفت که نیروهای نظامی تمامی کشورها حق راه اندازی تمرینات نظامی را دارند. او گفت: "این تمرینات بخشی از آمادگی محاربوی ما است".

این در حالی است که مانیلا شش هفته پیش توافق کرد که به نیروهای امریکایی به چهار پایگاه نظامی دیگر در این کشور دسترسی خواهد داد.

روابط فلیپین تحت ریاست رودریگو دوتیرته، رییس جمهور پیشین فلیپین، صدمه دیده بود و اکنون رییس جمهور بونگبونگ مارکس تلاش دارد آنرا دوباره ترمیم کند.

فشار‌های چین بر تایوان و ساختار پایگاه‌های آن در آب‌های جنوب چین به واشنگتن و مانیلا انگیزهٔ تازه داده تا مشارکت خویش را تقویت کنند.

تمرینات نظامی مشترک تازه از تاریخ ۱۱ تا ۲۸ ماه اپریل ادامه خواهد داشت که در آن ۱۲هزار نظامی امریکایی، حدود ۵۰۰۰ نظامی فلیپینی و ۱۱۱ نظامی آسترالیایی شرکت خواهند داشت.

XS
SM
MD
LG