لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس در مورد قتل ناموسی دو خواهر اسپانیایی-پاکستانی تبار تحقیق می‌کند  


پولیس پاکستان روز شنبه ۲۱ می ( ۳۱ثور) در منطقه شرقی شهر گجرات قضیه "قتل ناموسی" دو خواهر اسپانیایی-پاکستانی تبار را تحت تحقیق قرار داد.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که این گونه قتل ها به عنوان یک رویه "وحشیانه مرد سالاری" عنوان می شود که زنان به خاطر آوردن "شرم'' به خانواده های شان، کشته می شوند.

مقام های پولیس گجرات گفته اند که آنها در حال بررسی و تحقیق قضیه قتل انیسه عباس ۲۴ ساله و عروج عباس ۲۱ ساله می باشند . این رویداد،‌ تازه ترین موارد قتل های ناموسی است که در پاکستان رخ داده است.

این در حالیست که قبل بر این، یک محکمه در پاکستان به تاریخ ۱۴ فبروری سال روان میلادی برادر و قاتل قندیل بلوچ، ستاره مشهور رسانه‌های اجتماعی پاکستان، را پس از سپری کردن شش سال زندان تبریه کرد.

خانواده های محافظه کار در پاکستان زنان و دختران را به اتهام شرم و لکه دار کردن به " عزت" خانواده شان با ضرب گلوله ، چاقو ، سنگسار ، به آتش کشیدن و خفه کردن به قتل می رسانند.

بر اساس رسوم کهن قبیله ای پاکستان، اکثر زنان و دختران که بر خلاف چارچوب اصول خانوادگی عمل می کنند،‌ توسط اقارب خود شان به قتل می رسند.

نعمان حسن، سخنگوی پولیس در گجرات، در صحبتی با خبرگزاری فرانس پرس گفت که این دو خواهر می خواستند تا از شوهران پاکستانی شان جدا شوند. به گفته پولیس گجرات، این دو خواهر به گونهٔ فریب آمیز از سوی خانواده هایشان از اسپانیا به پاکستان دعوت شدند و حین بازگشت به گجرات، آنها در همانجا در شب جمعه خفه و بعداََ با ضرب گلوله به قتل رسیدند.

مقامات پولیس گفته اند تحقیقات اولیه نشان می دهد که این یک ''قتل ناموسی'' است. ولی تحقیقات جهت وضاحت بیشتر این قضیه همچنان ادامه دارد .

پولیس میگوید که اکنون هفت نفر از اعضای خانواده این دو خواهر به اتهام دست داشتن در این قتل تحت تعقیب آنها قرار دارند. سفارت اسپانیا در اسلام آباد تا هنوز در مورد چگونگی این قضیه واکنش نشان نداده است.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان میگوید که در جریان سال گذشته بیشتر از ۴۵۰ واقعه "قتل های ناموسی" در این کشور ثبت گردیده است.

بر اساس قانون ضد قتل های ناموسی، که چند سال قبل در پاکستان تصویب شد، منبعد هر کسی که در قتل ناموسی محکوم شناخته شود، ۲۵ سال حبس تنفیذی را سپری خواهد کرد و اقارب مقتول نیز حق ندارند قاتل را تبریه کنند.

بحث روی تصویب این قانون پس از آن تشدید یافت که قضایای چندین قتل ناموسی در پاکستان به سطح جهان خبر ساز شد.

XS
SM
MD
LG