لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات خونین در میانمار؛ کشته شدن ۱۳ معترض به ضرب گلولۀ پولیس


یک روز پس از آنکه کشورهای همسایهٔ میانمار برای حل بحران در این کشور پیشنهاد کمک کردند، نیروهای امنیتی میانمار بر معترضانی که در مخالفت با کودتای نظامی در آن کشور تظاهرات بر پا کرده بودند،گلوله باری کرده و کم از کم ۱۳ نفر را کشته و بیش از ۳۰ نفر را زخمی کردند.

شاهدان عینی گفته اند که نیروهای امنیتی پس از اندکی هشدار در چندین شهر دست به گلوله باری مستقیم بر معترضین زدند.

به نظر می‌رسد حکومت نظامی پیش از پیش برای جلوگیری از اعتراضات علیه کودتای اول فبروری که حکومت ملکی میانمار را سرنگون کرد، تصمیم گرفته است.

تینزار شنلی، یکی از فعالان به خبر گزاری رویترز گفت:"این وحشتناک است، این یک قتل عام است. هیچ کلمه‌ای نمی تواند وضعیت و احساسات ما را توصیف کند. "

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که سخنگوی پولیس و مقام‌های شورای حاکم نظامی میانمار به تماس‌ها برای گرفتن واکنش یا تبصره در مورد تظاهرات اخیر پاسخ نمی‌دهند.

سنگین‌ترین تلفات در شهر مرکزی مونیوا بود، جایی که پنج نفر - چهار مرد و یک زن - کشته شدند. همچنین به گفتهٔ شاهدان سه نفر دیگر در شهر یانگون در اثر گلوله باری نیروهای امنیتی جان باختند.

پس از کودتای نظامی تاریخ اول فبروری در میانمار و بازداشت رهبران حکومت ملکی آن کشور به شمول آنگ سان سوچی به اتهام تقلب انتخاباتی، میانمار دست خوش هرج و مرج شدید و شاهد تظاهرات گستردۀ مردم بر ضد کودتای نظامی است.

برخورد خشونتبار پولیس و اردو با معترضان در میانمار واکنش‌های گستردۀ بین‌المللی را بر انگیخته است.

XS
SM
MD
LG