لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ تظاهرات خشونت‌بار در امریکا؛ بازداشت ۱۴۰۰ نفر


تظاهرات در اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست توسط یک منسوب پولیس سفیدپوست در سراسر ایالات متحده هنوز هم ادامه دارد.

برای توقف خشونت، غارت و نارامی، در شماری زیادی از ایالت‌ها قیود نافذ شده و نیروهای گارد ملی توظیف گردیده اند.

پولیس شب گذشته برای پراکنده کردن اعتراض کنندگان از گاز اشک‌آور و مرمی‌های رابری استفاده کرد که باعث زخمی شدن شماری از معترضین و خبرنگاران شد.

براساس گزارش اسوشیتدپرس، پولیس همچنان از روز پنجشنبه به اینسو در ۱۷ ایالت در حدود ۱۳۸۳ نفر را باز داشت کرده است. اما ممکن شمار بازداشت شدگان بیشتر از این باشد چون تظاهرات هنوز هم ادامه دارد.

با آنهم این بازداشت‌ها، در کاهش تظاهرات چندان موثر تمام نشده است. در برخی شهرها تظاهرات به گونه مسالمت آمیز راه اندازی شده است.

جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست دوشنبه گذشته یک ساعت پس از آن در شفاخانه شهر مینیاپولس جان باخت که پیش از آن دیریک شاووین، افسر پولیس سفیدپوست برای هشت دقیقه زانویش را بر گردن او نهاده بود. این افسر پولیس به اتهام قتل فلوید بازداشت شده است.

دیریک شاووین
دیریک شاووین

براساس گزارش‌ها در جریان این تظاهرات گلوله‌باری نیز صورت گرفته است که در اثر آن چند تن از منسوبین پولیس زخمی شده اند.

پولیس گفته است که حد اقل دو نفر را به اتهام گلوله‌باری بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، وزارت دفاع ایالات متحده به اردوی این کشور دستور داده است که قطعات پولیس نظامی را آماده اعزام به شهر مینیاپولس سازد؛ جاییکه تظاهرات خشونت‌بار از روز پنجشنبه به اینسو ادامه دارد.

این در حالی است که ۴۱۰۰ عضو گارد ملی به شهرهای مینیاپولس و سنت پال فرستاده شده اند تا پولیس را در کنترول وضعیت یاری رسانند.

XS
SM
MD
LG