لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری در ایالت کنتکی امریکا پنج کشته برجاگذاشت


مقام‌های پولیس در ایالت کنتکی ایالات متحده گفته‌اند که گلوله‌باری در یک بانک در شهر لیوویل آن ایالت منجر به کشته شدن کم از کم پنج نفر به شمول مهاجم مسلح و زخمی شدن هشت نفر دیگر شده است.

اندکی پس از وقوع گلوله‌باری که روز دوشنبه دهم اپریل (۲۱ حمل) به وقوع پیوست، پولیس به محل رویداد رسید. مقام‌های پولیس گفته اند که تا اکنون مشخص نیست که آیا مهاجم مسلح در گلوله‌باری متقابل پولیس کشته شده است یا خودکشی کرده است.

این رویداد پانزدهمین مورد کشتار جمعی در ایالات متحده در سال روان است. دو هفته پیش نیز گلوله‌باری در یک مکتب در شهر نشویل ایالت تنیسی سبب کشته شدن شش نفر به شمول سه کودک دانش‌آموز شد.

پاول همفری، رییس پولیس شهر لیوویل، در یک کنفرانس خبری گفت: "باورمندیم که مهاجم مسلح این رویداد تنها بوده و با این بانک ربطی داشته است. تلاش داریم که به این ارتباط پی ببریم، اما به نظر می‌رسد که او در گذشته کارمند این بانک بوده است."

همفری گفت که کم از کم هشت زخمی به شمول دو منسوب پولیس برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند و به گفتهٔ او، وضعیت یکی از زخمی شدگان وخیم است.

اندی بیشیر، والی کنتکی، گفته است که در این گلوله‌باری دوستانش را از دست داده است و یک دوست دیگرش در حال وخیم در شفاخانه بستر است.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه که یک نهاد غیرانتفاعی در ایالات متحده است،‌ از اول جنوری تا دهم اپریل سال روان ۱۴۶ مورد گلوله‌باری و خشونت مسلحانه در ایالات متحده ثبت شده است که از این میان ۱۱ مورد آن کشتار جمعی بوده است.

آمار این آرشیف نشان می‌دهد که در سال روان که هنوز فقط ۱۰۰ روز آن سپری شده است، بیش از ۱۱ هزار نفر در ایالات متحده به ضرب گلوله کشته شده اند که افزون بر کشتار جمعی، خودکشی، قتل و گلوله‌باری ناخواسته نیز شامل آن می‌باشد.

XS
SM
MD
LG