لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن به کانگرس امریکا: در مورد خشونت‌های مسلحانه اقدام کنید


سالانه ده‌ها هزار نفر در اثر خشونت با اسلحه در سراسر ایالات متحده کشته و زخمی می‌شوند.
سالانه ده‌ها هزار نفر در اثر خشونت با اسلحه در سراسر ایالات متحده کشته و زخمی می‌شوند.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۱۴ فبروری‌ (۲۵ دلو) از کانگرس امریکا خواست تا در مقابل خشونت‌های مسلحانه اقدام کند؛‌ این تقاضا یک روز پس از آن صورت گرفت که در اثر گلوله‌باری در پوهنتون میشیگن سه نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

بایدن همچنین گفت که به والی ایالت میشیگن که از حزب دموکرات است قول داده است که با استفاده از تمام نیروهای لازم ،‌قوانین فدرال را در آن ایالت اجرا خواهد کرد.

مرد مسلح روز دوشنبه پس از آنکه سه نفر را در پوهنتون میشیگن کشت و پنج دانشجوی دیگر را زخمی کرد، خود را با ضرب مرمی زخمی کرد و چند ساعت بعد جان باخت.

رییس جمهور بایدن با نشر اعلامیه‌ای گفته است: ''بسیاری از جوامع امریکایی در اثر خشونت با اسلحه ویران شده است.''

رییس جمهور ایالات متحده افزود که پس از چندین دهه تلاش به تاریخ ۲۵ جون ۲۰۲۲ قانون کنترول اسلحه را توشیح کرد، قانونی که از سوی هر دو حزب تصویب شده است. رییس جمهور بایدن روز سه‌شنبه خشونت با سلاح را "بیماری همه‌گیر'' در امریکا خواند و تاکید کرد که " ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم."

قانون کنترول اسلحه نخستین قانونی بود که در راستای کنترول اسلحه و مبارزه با خشونت ناشی از اسلحه پس از ۳۰ سال در کانگرس امریکا به تصویب رسید.

بر اساس این قانون، بررسی پیشینه برای خریداران جوان اسلحه افزایش می‌یابد، تسلیحات گرم از مرتکبین خشونت‌های خانگی دور نگه داشته می‌شود و به ایالت‌ها کمک می‌شود قوانینی وضع کنند که بر اساس آن، مقامات به شیوه آسان‌تری بتوانند تسلیحات افراد خطرناک را ضبط کنند.

پس از گلوله‌باری روز دوشنبه در پوهنتون میشیگن، گرچن ویتمر، والی آن ایالت،‌ موضوع خشونت با اسلحه را یک "مشکل منحصر به فرد امریکا" خواند.

دموکرات‌ها خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر بر فروش و حمل سلاح در ایالات متحده امریکا اند در حالیکه جمهوری‌خواهان می‌گویند که برای رسیدگی به این رویدادها باید روی تداوی بیماران روانی و افزایش تدابیر امنیتی تمرکز شود.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه از اول جنوری تا ۱۴ فبروری سال روان میلادی ۵۲۴۵ نفر در اثر خشونت مسلحانه در سراسر ایالات متحده کشته و ۳۹۳۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

از این میان،‌ ۲۲۷۵ نفر به صورت عمدی و غیرعمدی به قتل رسیده اند و ۲۹۷۰ نفر دیگر توسط اسلحه خودکشی کرده اند. در این مدت،‌ ۷۱ گلوله‌باری دسته‌ جمعی و قتل دسته جمعی صورت گرفته است.

آمار آرشیف خشونت مسلحانه نشان می‌دهد که از اول جنوری ۲۰۲۲ تا ۳۱ دسمبر ۲۰۲۲ میلادی، ۴۴۱۵۴ نفر در اثر خشونت با اسلحه در سراسر ایالات متحده کشته شده اند که در این میان، بیش از ۲۰ هزار نفر در خشونت‌های گوناگون از جمله قتل و گلوله‌باری جمعی کشته شده اند و ۲۴۰۹۰ نفر با اسلحه خودکشی کرده اند.

XS
SM
MD
LG