لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در کالیفورنیا سه کشته و چهار زخمی برجا گذاشت


پولیس هنگام بررسی محلی که در آن صبح وقت گلوله‌باری صورت گرفت
پولیس هنگام بررسی محلی که در آن صبح وقت گلوله‌باری صورت گرفت

پولیس در ایالت کالیفورنیای امریکا روز شنبه ۲۸ جنوری (هشتم دلو) گفت که در اثر گلوله‌باری در داخل یک اپارتمان کرایی در یک منطقه‌ٔ مجلل شهر لاس‌انجلس سه نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

پولیس گفته است که این گلوله‌باری صبح وقت شنبه در ساحهٔ بورلی کرست رخ داد. این ششمین گلوله‌باری در ماه جاری میلادی در این ایالت می‌باشد.

فرنک پرسیادو، از اداره پولیس لاس‌انجلس اوایل روز شنبه گفت که جسد سه نفر که در این گلوله‌باری کشته شدند، در داخل یک موتر پیدا شد.

بروس بوریهان، سخنگوی پولیس محلی گفته است که از جمله چهار نفری که در این گلوله‌باری زخمی شدند، دو نفر آنان توسط موتر‌های شخصی و دو نفر دیگر آنان با امبولانس به شفاخانه انتقال داده شدند.

به گفتهٔ سخنگوی پولیس وضعیت دو تن از مجروحان وخیم است. پولیس تاکنون در مورد قربانیان این رویداد معلومات ارایه نکرده است.

بوریهان گفت که پولیس هیچ اطلاعات در مورد مظنونان ندارد و افزود که تحقیقات در مورد جریان دارد.

ایالت کالیفورنیا در این اواخر شاهد چندین گلوله‌باری بوده است. هفته گذشته گلوله‌باری در حومه شهر لاس انجلس ۱۱ کشته و نه زخمی برجاگذاشت و در یک گلوله‌باری جداگانه در یک مزرعه نیز هفت نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

حملات مسلحانه در ایالات متحده امریکا اخیراً به یک امر معمول تبدیل شده است و اختلافات قانونگذاران امریکایی در زمینۀ کنترول اسلحه، سبب شده تا راه حلی برای رسیدگی به این مشکل پیدا نشود.

دموکرات ها خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر بر فروش و حمل سلاح در ایالات متحده امریکا اند در حالیکه جمهوری‌خواهان می گویند که برای رسیدگی به این رویدادها باید روی تداوی بیماران روانی و افزایش تدابیر امنیتی تمرکز شود.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه از اول تا ۲۳ جنوری سال روان میلادی ۷۰ نفر در اثر خشونت مسلحانه در ایالات متحده کشته و ۱۶۷ نفر دیگر زخمی شده اند.

آمار این آرشیف نشان می‌دهد که از اول جنوری ۲۰۲۲ تا ۳۱ دسمبر ۲۰۲۲ میلادی، ۴۴۱۵۴ نفر در اثر خشونت‌های مسلحانه در سراسر ایالات متحده کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG