لینک های دسترسی

Breaking News

راه اندازی کمپاین های واکسین پولیو به گونه موقت متوقف شد


مسوولان وزارت صحت عامه افغانستان می گوید که به سبب شیوع بیماری کرونا، راه اندازی کمپاین های واکسین پولیو به صورت موقت به تعویق انداخته شده و آنها منتظر مساعد شدن شرایط اند.

هدایت الله ستانکزی، مشاور برنامه محو پولیو در وزرات صحت عامه افغانستان به صدای امریکا گفت که شیوع بیماری کرونا، راه اندازی کمپاین های محو ویروس پولیو را در این کشور متاثر کرده است.

او افزود که آنها در نظر داشتند که از تاریخ ۴ الی ۸ حمل ۱۳۹۹( ۲۳ الی ۲۷ ماه مارچ۲۰۲۰ ) کمپاین تطبیق واکسین پولیو را راه اندازی نمایند اما شیوع ویروس کرونا مانع آن شد.

" شیوع بیماری کرونا باعث شده که تطبیق کمپاین های پولیو را متاثر بسازد ما در حال حاضر برای دو هفته کمپاین های خود را به تعویق انداختیم تا اینکه شرایط مساعد شود ".

آقای ستانکزی گفت که فیصله نهایی را در مورد تطبیق کمپاین های پولیو و یا به تعویق انداختن آن، بعد از مشوره با همکاران بین المللی و سایر نهادها اتخاذ خواهیم کرد.

آقای ستانکزی ضمن با اهمیت دانستن صحت کارمندان صحی کمپاین های تطبیق واکسین پولیو در این مقطع زمانی ابراز نگرانی نمود که اگر راه اندازی کمپاین های پولیو متوقف شود سبب شیوع بیشتر ویروس پولیو خواهد شد.

اما شماری از خانواده ها خواهان تطبیق کمپاین های پولیو اند و از متوقف شدن کمپاین های واکسین پولیو نگران اند.

یک تن از مادران نگران گفت:

"باید وزارت صحت هم در قسمت بیماری کرونا توجه کند و هم کمپاین های پولیو را به راه اندازد زیرا اگر اطفال ما به وقت معین آن واکسین پولیو را نگیرند، فلج خواهند شد."

کمپاین پولیو در افغانستان درحالی متوقف شده است که ویروس این بیماری در مناطق جنوب و شرق افغانستان هنوز هم در حال گردش است و از آغاز سال جاری تا حال دو طفل زیر سن پنج سال مصاب به این مرض شده و فلج گردیده اند.

XS
SM
MD
LG