لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: ایران رفتار خود را تغییر دهد یا شاهد فروپاشی اقتصادش باشد


مایک پمپیو، وزیر خارجه و استیفن منوچن وزیر مالیۀ ایالات متحدۀ امریکا در یک کنفرانس خبری در مورد دور دوم تحریم های ایالات متحده و "فشار حد اکثری" اقتصادی بر ایران توضیحات دادند.

آقای پمپیو روز دوشنبه (۵ اکتوبر) در این کنفرانس خبری با اشاره به حمایت ایران از دهشت افگنی گفت که هدف این تحریم ها اعمال فشار بر ایران است تا از چنین اقدامات دست بکشد.

وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت "ایران یا فعالیت بدخیم خود را تغییر دهد یا هم شاهد فروپاشی اقتصاد خود باشد".

آقای پمپیو گفت که به چین، هند، جاپان، یونان، ایتالیا، کوریای جنوبی، تایوان و ترکیه موقتاً اجازۀ خرید نفت ایران و معافیت از تحریم ها داده شده است.

استیفن منوچن، وزیر مالیۀ ایالات متحدۀ امریکا در این کنفرانس خبری گفت که ۳۰۰ فرد و شرکت جدید ایرانی در فهرست تحریم ها اضافه شده است.

دور دوم تحریم های ایالات متحده بر ایران که سر از دوشنبه (۵ اکتوبر)عملی شد، بخش انرژی به ویژه صنعت نفت، سکتور بانکی و کشتیرانی ایران را هدف قرار می دهد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، گفته است که با وجود خروج از توافق هسته‌ای و اعمال دوباره تحریم‌ها، آمادۀ مذاکره با ایران بر سر یک توافق جامع تر و کامل تر است.

اما مقام‌های ایرانی تا کنون هر گونه مذاکره را در این خصوص رد کرده و ایالات متحده را به پابند نبودن به تعهداتش متهم کرده اند.

XS
SM
MD
LG