لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید امریکا بر ایستادگی علیه ایران


مایک پمپیو، وزیرخارجۀ ایالات متحده، گفته است که بدون مقابله با ایران، جهان نمیتواند که به صلح و ثبات در شرق میانه دست یابد.

وزیرخارجۀ ایالات متحده این سخنان را امروز در کنفرانس دو روزۀ وارسا بیان داشت. هدف کنفرانس وارسا، تلاش برای ترویج صلح و ثبات در شرق میانه خوانده شده است.

مایک پمپیو گفت که آنان (ایرانی ها) "در لبنان، یمن، سوریه و عراق نفوذ شیطانی دارد" و گروه های حوثی، حماس و حزب الله که حمایت ایران را باخود دارند، یک "تهدید واقعی" عنوان کرد.

آقای پمپیو اضافه کرد که "تهدیدات دیگری نیز وجود دارد، اما نمیتوانید که بدون اقدام علیه ایران، به صلح در شرق میانه دست یابید".

قبل از اظهارات وزیر خارجه ایالات متحده، رودی جولیانی، وکیل مدافع رئیس جمهور ترمپ، نیز رژیم ایران را یک رژیم مستبد خواند و گفت که بخاطر تامین صلح و ثبات در شرق میانه، این رژیم باید هرچه زودتر تغییر کند.

در کنفرانس وارسا، مایک پمپیو همچنان از کشورهای شرق میانه خواست که بخاطر مقابله با تهدیدات منطقوی باید مشترکاً دست به کار شوند.

کنفرانس وارسا به همکاری ایالات متحده و پولند تدویر یافته است.

باوجود آنکه هدف این کنفرانس ترویج صلح و ثبات در شرق میانه خوانده شده، اما ظاهراً به نظر میرسد که توجۀ این نشست بیشتر روی منزوی ساختن ایران متمرکز میباشد.

تهران تدویر این کنفرانس را محکوم کرده و آن را یک نمایش امریکایی ضد ایران خوانده است.

در کنفرانس وارسا نمایندگان حدود ٦٠ کشور جهان به شمول کشورهای عربی حضور دارند، اما نمایندگان روسیه، چین، لبنان، فلسطین، فرانسه، آلمان و نیز فدریکا موگرینی، رئیس مشی خارجی اتحادیۀ اروپا، شرکت ندارند.

XS
SM
MD
LG