لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: در صورت پذیرفتن شرط ها، ایران دوست ما خواهد شد


مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، می گوید که اگر ایران خواست های واشنگتن را بپذیرد و مانند "یک کشور عادی" رفتار کند، امریکاییان به ایران به دیده یک دوست نگاه خواهند کرد.

آقای پمپیو در یک مصاحبه اختصاصی با سرویس ایران صدای امریکا گفت که هدف استراتیژی جدید واشنگتن در قبال تهران، تعیین شرایط برای رهبران اسلامگرای ایران است تا آنان مانند "رهبران عادی" رفتار کنند.

مایک پمپیو افزود که "رهبران عادی" پول مردم شان را به خاطر "ماجرا جویی" در سوریه و یمن غارت و ضایع نمی کنند.

وزیر خارجه ایالات متحده هفته گذشته با اعلام استراتیژی جدید کشورش در قبال ایران، ۱۲ شرط برای ایران گذاشت که یکی آن هم پایان دادن حمایت تهران از طالبان و سایر گروه های دهشت افگن در افغانستان می باشد.

او در مصاحبه با صدای امریکا با ارایه جزییات در مورد یکی از این شرایط گفت که ایران به اداره بین المللی انرژی اتمی ملل متحد اجازه تفتیش از پایگاه های نظامی و لابراتوار های تحقیقاتی خود را نیز باید بدهد.

وزیر خارجۀ ایالات متحده بار دیگر تاکید کرد که امریکا در پی تغییر رژیم ایران نمی باشد و او از گروه های مخالف رژیم ایران در بیرون از این کشور نیز خواست تا اقدامی برای تغییر رژیم ایران نکنند.

بلند پایه ترین دیپلومات امریکا همچنین گفت اگر گروه های ایرانی مخالف رژیم ایران در جهت اهداف مشابه با امریکا کار کنند، واشنگتن از این کار آنان استقبال خواهد کرد.

این دیپلومات ارشد امریکایی همچنین گفته است که کانگرس ایالات متحده تلاش دارد تا با تصویب یک لایحه، ثروت پنهانی مقام های ارشد ایران را فاش کند.

وزیر خارجه امریکا افزود: "مردم ایران سزاوار (دانستن) حقیقت استند. شما (مردم ایران) رهبرانی دارید که پول ها را در جیب خود پنهان می کنند... آنان (رهبران ایران) سرقت می کنند."

آقای پمپیو از آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، و حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور، نیز خواست تا زندانیان امریکایی را به خاطر اهداف بشردوستانه از حبس رها کنند.​

هشدار روسیه در مورد خروج امریکا از توافقنامه هسته ای ایران

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه هشدار داد که خارج شدن امریکا از توافقنامه هسته ای ایران می تواند منجر به بی ثباتی خطرناک در منطقه شده و در صورت از سر گیری برنامه هسته ای توسط ایران، اسراییل با تهدید های جدید روبرو خواهد شد.

آقای پوتین گفت که امریکا در حالی توافقنامه هسته ای ایران را ترک کرد که اداره بین المللی انرژی اتمی ملل متحد پابندی ایران به این توافقنامه را تایید کرده بود.

رئیس جمهور پوتین افزود: "پس با وجود این همه (پابندی ایران به توافقنامه هسته ای)، چرا باید ایران را مجازات کرد؟"

هر چند پوتین از سیاست های امریکا در قبال ایران شدیدًا انتقاد کرد، اما گفت که مسکو آماده انجام مذاکره با واشنگتن است.

XS
SM
MD
LG