لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به چین: بازار فروش حیوانات وحشی را تعطیل کنید


مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده گفته است که امریکا از چین خواسته است تا بازارهای فروش حیوانات وحشی را تعطیل کنند.

به گزارش رویترز، مایک پمپیو، با اشاره به ارتباط بین بازار حیوانات وحشی و بیماری‌هایی با منشای این حیوانات در چین، گفت که امریکا از این کشور خواسته است تا بازارهای فروش حیوانات وحشی را برای همیشه تعطیل کند.

وزیر خارجه امریکا یادآور شد که بیجینگ به‌موقع شیوع کروناویروس را به جهان اطلاع نداده است و افزود: "آن‌ها قوانین سازمان جهانی صحت را نقض کرده و تا یک ماه انتقال انسان‌به‌انسان این ویروس را گزارش ندادند تا این‌که این بیماری در تمام ولایت های این کشور گسترش یافت ".

پمپیو افزود: "چین انجام آزمایش‌‌های جدید ویروس را متوقف کرده است. همچنین نمونه‌های موجود را از بین برده و آن‌ها را با کشورهای جهان به اشتراک نگذاشت تا پیگیری پیشرفت این بیماری غیرممکن شود ".

پیش از این نیز مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده، در گفتگو با مسوول سیاست خارجی حزب کمونیست چین خواستار شفافیت کامل آن کشور در مورد مقابله با بیماری کووید-۱۹ شده بود.

همچنین خبرگزاری اسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرده که براساس اسنادی که به دست آورده و تخمین متخصصین، بیش از ۳۰۰۰ نفر در چین طی تقریبا یک هفته سکوت دولت این کشور، به کروناویروس مبتلا شده‌ بودند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا نیز با انتقاد از سازمان جهانی صحت گفته بود که این سازمان اطلاعات چین در مورد شیوع کروناویروس را بررسی نکرده و حتا ممنوعیتی برای سفر به چین اعلام نکرد.

پیش از این بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که سازمان‌های استخباراتی امریکا در گزارشی محرمانه به رییس جمهور ترمپ گفته اند که چین در اعلام آمار مبتلایان و مرگ ومیر ناشی از کروناویروس جعل کاری کرده و اطلاعات غیرواقعی را منتشر کرده است.

XS
SM
MD
LG