لینک های دسترسی

Breaking News

ملونی به زیلینسکی: آیندهٔ اوکراین صلح و آزادی است


در حالی که حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین در جنگ علیه روسیه ادامه دارد، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، روز شنبه ۱۳ می (۲۳ ثور) برای دیدار با رییس جمهور و صدراعظم ایتالیا به این کشور سفر کرد.

جورجیا ملونی، صدراعظم ایتالیا، در دیدار با زیلینسکی از حمایت قوی نظامی و مالی این کشور به اوکراین اطمینان داد.

ملونی گفت: "پیام واضح و ساده است. آیندهٔ اوکراین آیندهٔ صلح و آزادی است و این آیندهٔ اروپا است؛ آینده‌ای از صلح و آزادی که هیچ راه حلی ممکن دیگر برای آن وجود ندارد."

ملونی که در ماه فبروری و درست پیش از سالگرد تهاجم روسیه بر اوکراین از این کشور بازدید کرده بود، تعهد خود بر حمایت از خواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را تجدید کرد و گفت که اوکراین با وجود جنگ اصلاحات لازم را به اجرا می‌گذارد.

صدراعظم ایتالیا که به شدت از کمک‌های نظامی به اوکراین حمایت می‌کند، گفت که کشورش " ۳۶۰ درجه تا زمانی که لازم باشد و فراتر از آن" از اوکراین حمایت خواهد کرد.

سرگیو ماتاریلا، رییس جمهور ایتالیا، نیز در دیدار با زیلینسکی بر حمایت کامل ایتالیا از اوکراین در بخش کمک‌های نظامی، مالی، بشردوستانه و بازسازی در کوتاه‌مدت و درازمدت تاکید کرد.

رییس جمهوری ایتالیا همچنین به زیلینسکی گفت در حالی که همه حامیان اوکراین خواهان صلح هستند، ''این باید یک صلح واقعی باشد نه یک تسلیمی.''

از زمان آغاز جنگ، ایتالیا حدود یک میلیارد یورو کمک نظامی و مالی و همچنین کمک های بشردوستانه به اوکراین فراهم کرده است.

رادیو دولتی ایتالیا گزارش داده است که در جریان سفر زیلینسکی به ایتالیا، به عنوان بخشی از اقدامات امنیتی، پرواز بر فراز شهر روم ممنوع شده و نشان زنان پولیس در ساختمان‌های مرتفع جابجا شده اند.

دیدار با پاپ فرانسیس

زیلینسکی طی سفرش به ایتالیا با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کرد و آن را افتخار بزرگ خواند.

واتیکان در بیانیه‌ای گفت که زیلینسکی و فرانسیس در ملاقات ۴۰ دقیقه‌ای خود در مورد "وضعیت بشری و سیاسی اوکراین ناشی از جنگ جاری" صحبت کردند.

واتیکان با اشاره به تهاجم به اوکراین گفت که پاپ همواره در سخنرانی‌هایش برای صلح در اوکراین دعا کرده است.

در بیانیه همچنین آمده که هر دو بر لزوم ادامه تلاش‌های بشردوستانه برای کمک به مردم، به ویژه بر نیاز فوری کمک‌های بشردوستانه برای افراد بی بضاعت و قربانیان بی‌گناه جنگ، توافق کردند.

این نخستین دیدار زیلینسکی از ایتالیا و واتیکان پس از تهاجم روسیه بر اوکراین بود. پاپ فرانسیس در سال ۲۰۲۰ با زیلینسکی ملاقات کرده بود.

زیلینسکی پس از ایتالیا به آلمان سفر کرد. برنامه دقیق سفر او به دلایل نگرانی‌های امنیتی از پیش اعلام نشده بود.

این در حالی است که وزارت دفاع آلمان روز شنبه ۱۳ می (۲۳ ثور) گفت که آن کشور آمادگی می‌گیرد تا بستهٔ کمک تسلیحاتی ۲.۷ میلیارد یورویی را برای اوکراین فراهم کند. بر اساس گزارش‌ها، این بزرگترین بسته‌ٔ کمک تسلیحاتی آلمان پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که "همه ما امیدواریم که این جنگ وحشتناک روسیه علیه مردم اوکراین به سرعت پایان یابد، اما متاسفانه چنین به نظر نمی‌رسد."

XS
SM
MD
LG