لینک های دسترسی

Breaking News

پاپ: خصومت با پناهجویان 'گناه' است


پاپ از جوامع مسیحی و یهودی خواسته است تا از پناهجویان مسلمان استقبال کند
پاپ از جوامع مسیحی و یهودی خواسته است تا از پناهجویان مسلمان استقبال کند

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفته است که ترس داشتن از بحران مهاجرت "قابل توجیه" است، اما به گفتۀ وی اگر این بیم سبب خصومت با پناهجویان شود "گناه" است.

پاپ فرانسیس که روز یکشنبه با شماری از پناهجویان و مهاجرین را در سنت پیترز بسیلیکا در واتیکان دعوت کرده بود، این مطلب را بیان کرد.

پاپ گفت که برخی اجتماعات محلی از پناهجویان تازه وارد شده هراس دارند که به گفتۀ وی این حالت سبب برهم خوردن نظم موجود در این اجتماعات خواهد شد.

هراس از ورود پناهجویان جدید به گفتۀ پاپ از دید انسانی قابل درک است، اما اگر این هراس به احترام و سخاوتمندی لطمه وارد کرد و منجر به خصومت و بی احترامی نسبت به پناهجویان شود "گناه" پنداشته می‌شود.

پاپ فرانسیس که در پنج سال گذشته، رهبری مسیحیان کاتولیک جهان را به عهده دارد، همواره جوامع مسیحی و یهودی را ترغیب کرده است تا مردم آسیب پذیر را که در جوامع شان در حاشیه رانده شده اند، استقبال کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان اشارۀ مشخص به کشوری نکرد، اما جمهوری چک، مجارستان، پولند و سلواکیا تا کنون در برابر طرح اتحادیۀ اروپایی برای پذیرش پناهجویان، مانع اسکان مجدد پناهجویان در اروپا شده اند.

علاوه بر آن، حکومت ایالات متحده و به گونۀ ویژه شخص رئیس جمهوری دونالد ترمپ در یک سال گذشته کوشیده است تا موانع فزیکی و قانونی را ایجاد کرده است تا سد ورود پناهجویان به این کشور شود.

قبل بر این، به تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۷، رهبر کاتولیک های جهان در جریان سفرش به بنگله دیش از به خاطر پناهجویان روهینگیایی که توسط نظامیان میانمار سرکوب و متحمل درد و رنج شدند، خواهان بخشش شد و خواستار پذیرفتن حقوق آنان شد.

در سال های اخیر، موجی از پناهجویان به خصوص از کشور های جنگ زدۀ مثل سوریه، افغانستان، عراق، لیبیا و برخی از کشور های افریقایی به کشور های اروپایی به خصوص آلمان سرازیر شده اند، وضعیتی که موجب بحران مهاجرت در این قاره شده است.

XS
SM
MD
LG