لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: مذاکراتی می‌خواهیم که منجر به ختم جنگ و برقراری صلح شود


محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان می‌گوید آنان در تلاش مذاکراتی اند که نتیجه‌اش "ختم جنگ و تامین صلح پایدار" در این کشور باشد.

آقای غنی در دیدار با الیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در حاشیه کنفرانس پروسۀ استانبول - قلب آسیا همچنان گفته است که "صلح اولویت مهم برای حکومت افغانستان است."

ریاست جمهوری افغانستان ناوقت روز دوشنبه هشتم دسمبر (۱۸ قوس) با نشر اعلامیه‌ای به نقل از آقای غنی گفته است: "صلح اولویت مهم حکومت و خواست اساسی افغان‌ها می باشد و در تلاش آن گونه مذاکرات صلح استیم که نتیجه‌اش ختم جنگ به گونۀ واقعی و تامین صلح پایدار باشد."

خانم الیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا گفته است که کشورش برای تامین صلح پایدار در کنار حکومت و مردم افغانستان قرار دارد و به هرگونه همکاری در این بخش آماده است.

آقای غنی در این دیدار همچنان نفش امریکا را در بهبود روابط افغانستان و پاکستان و "ترغیب همکاری‌ها و اتصال منطقوی" ارزشمند خوانده و گفته است که افغانستان به عنوان چهار راه اتصال منطقوی، خواستار اشتراک فعال پاکستان و دیگر کشورهای منطقه در زمنیه اتصال و همکاری‌های منطقوی است.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که گفتگوهای صلح امریکا با طالبان در قطر از چهار روز بدین سو به گونه سری و در پشت دروازه‌های بسته جریان دارد.

XS
SM
MD
LG