لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: دیدار جان کری با جواد ظریف، غیر قانونی است


یک روز بعد از اعلام دیدارهای اخیر جان کری، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده، با وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف، رئیس جمهوری امریکا این دیدار را غیرقانونی عنوان کرد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، ناوقت پنجشنبه در یک پیام تویتر خود نوشت که "جان کری با رژیم بسیار متخاصم ایران جلسات غیرقانونی داشته است که تنها می تواند کارهای بزرگی را به ضرر مردم امریکا انجام دهد. او به آنها{جواد ظریف} گفت تا منتظر پایان دولت ترمپ باشند."

رئیس جمهوری امریکا که پیشتر از جان کری به عنوان عامل اصلی "توافق بد ایران" یاد کرده بود، در ادامه تویتر خود نگاشته است که "آیا او (کری) در قانون شفاف سازی ارتباط با نمایندگان خارجی ثبت نام کرده است؟ بد!"

آنچه رئیس جمهور ترمپ در تویتر خود اشاره کرده،‌ قانونی قدیمی در امریکا است که براساس آن افراد باید براساس "قانون شفاف سازی ارتباط با نمایندگان خارجی"روابط و اطلاعات درباره فعالیت های مرتبط و مالی خود با دولت های خارجی را اعلام کنند."

سه، چهار دیدار

جان کری وزیر خارجه سابق ایالات متحده این هفته در گفتگویی اعلام کرد که در دو سال اخیر با مقام‌های ارشد ایرانی از جمله محمدجواد ظریف وزیر، خارجه ایران، چند ملاقات داشته است.

وزیر خارجه پیشین ایالات متحده گفته است که هدف این دیدارها مشوره دادن به ظریف برای مواجه با سیاست خارجی ادارۀ رئیس جمهورترمپ نبوده، بلکه می خواست بداند ایران ممکن است چه کاری برای بهبود مناسبات منطقه انجام دهد؟ بحران یمن چه طور حل می‌شود؟ برای صلح در سوریه چه کار خواهند کرد؟

بر اساس گزارش ها، جان کری در قالب مذاکرات هسته یی چند بار با ظریف و مقامات ایران دیدارهایی داشت.

در ایالات متحده از جان کری به عنوان یکی از گزینه های احتمالی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا یاد می شود.

XS
SM
MD
LG