لینک های دسترسی

Breaking News

خامنه ای: ایران قدرت نظامی خود را تا حد افزایش دهد که دشمن بترسد


علی خامنه ای، رهبر روحانی جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه از قوای نظامی کشورش خواست تا قدرت خود را به اندازۀ قوی سازد که به گفتۀ وی، "دشمن بترسد."

آقای خامنه ای خطاب به نظامیان کشورش گفته است که "قدرت خود را به هر اندازۀ که می توانید، تقویت کنید، زیرا قدرت شما دشمن را می ترساند."

اظهارات رهبر روحانی ایران در حالی بیان شده است که پس از خروج ایالات متحده و وضع تعزیرات تازۀ واشنگتن بر تهران، اقتصاد ایران با رکود مواجه گردیده است.

آقای خامنه ای در جریان بازدید از منطقۀ نوشهر ایران همچنین گفته است که حکومت و مردم کشورش در مقابل امریکا مقاومت کرده و "به اثبات رسانده که ملت ایران از زورگویی هراس ندارد و متکی به توانایی های خود است که می تواند ابر قدرت ها را به عقب نشینی مجبور سازد و آنان را شکست بدهد."

قبل بر این، آقای خامنه ای به تاریخ دوم سپتمبر ۲۰۱۸ بدون ذکر نام ایالات متحده گفته بود که "از لحاظ محاسبات سیاسی، احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد" اما به گفتۀ وی قوای مسلح ایران باید " توانایی‌های انسانی و تجهیزاتی خود را روزبه‌روز ارتقا دهند".

این در حالی است که تنش میان ایران و ایالات متحده به خاطر بیرون رفتن واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران و وضع تعزیرات جدید واشنگتن بر تهران، اوج گرفته است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نیز اوایل ماه روان گفته بود که قدرت نظامی جمهوری اسلامی مانع حملۀ امریکا بر ایران شد.

با وجود افزایش تنش میان ایالات متحده و ایران، دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا گفته است که حاضر است با مقامات ایرانی به شمول رئیس جمهور آن کشور ملاقات کند و روی توافق جدید هسته ای، صحبت کند. اما تا حال، مقامات تهران به فراخوان رئیس جمهور ترمپ پاسخ مثبت نداده است.

در آخرین مورد، آقای روحانی روز شنبه گفت که ایالات متحده، به طور مداوم برای آغاز مذاکرات، به ایران پیام می فرستد، اما افزود که مقامات امریکایی "از یک جانب تلاش می کنند بر مردم ایران فشار وارد آورند، از جانب دیگر به ما از راه های مختلف پیام می فرستند که باید بیاییم و یکجا مذاکره کنیم."

آقای روحانی افزود که کشورش خواهان حل معضل است، اما تاکید ورزید که آيا ایران باید پیام مذاکرات ایالات متحده را مدنظر بگیرد، یا اقدامات به گفتۀ وی خشم آلود واشنگتن را علیه ایران را؟"

XS
SM
MD
LG