لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ بر تقویت بیشتر اردوی امریکا تاکید ورزید


آقای ترمپ بار دیگر از کشور های عضو ناتو خواست تا سهم مالی شان را در قسمت تمویل این سازمان ادا کنند
آقای ترمپ بار دیگر از کشور های عضو ناتو خواست تا سهم مالی شان را در قسمت تمویل این سازمان ادا کنند

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که مصمم است تا نیروهای نظامی امریکا را بیشتر تقویت کند.

آقای ترمپ که پس از چاشت روز دوشنبه در قوماندانی مرکزی ایالات متحده در پایگاه هوایی مک دیل، گفت که پس از این نظامیان آن کشور به آنچه نیاز داشته باشند دسترسی خواهند پیدا کرد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع ایالات متحده، در حال حاضر، ۱.۳ میلیون زن و مرد در اردوی آن کشور عملاً داخل خدمت است و ۸۲۶ هزار نیروی احتیاطی در اردوی آن کشور، خدمت می کنند. تعداد قوای هوایی آن به ۴۹۲ هزار نفر می رسد.

علاوه بر آن، ۷۴۲ هزار افراد ملکی نیز برای اردوی امریکا، کار می کنند و وزارت دفاع ایالات متحده، بزرگترین استخدام کنندۀ نیروی بشری در آن کشور می باشد.

از لحاظ مصارف نظامی، تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی، بودجۀ نظامی ایالات متحده به ۵۹۸ میلیارد دالر رسید و این رقم بیشتر از بودجه نظامی هفت کشوری است که پس از امریکا، بیشترین مصارف نظامی را دارند که شامل چین، روسیه، عربستان سعودی، فرانسه، جاپان، بریتانیا و هند می باشد. مجموعۀ مصارف نظامی این هفت کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی، به ۵۶۷ میلیارد دالر امریکایی می رسید.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۶۲۵ میلیارد بودجه اختیاری برای اردوی امریکا اختصاص یافت که شامل ۵۱ میلیارد دالر تمویل مصارف جنگی در کشور های مثل افغانستان و عراق می گردد.

شکست داعش

آقای ترمپ بار دیگر تاکید کرد که امریکا و متحدین آن کشور، گروه های دهشت افگن اسلام افراطی را با شکست مواجه خواهد کرد.

آقای ترمپ گفت "ما در مقابل دشمن قرار داریم از کشتار تجلیل می کند و ویرانی را عبادت می کند. داعش در قتل عام دخیل است و قساوت را در سراسر جهان مرتکب می شود. دهشت افگنی رادیکال اسلامی مصمم است تا کشور ما را هدف قرار بدهد، قسمیکه در یازدهم سپتمبر هدف قرار داد؛ قسمیکه در باستون، هورلندو و سن برناردینو و در سراسر اروپا، هدف قرار دادند".

آقای ترمپ ضمن تاکید بر تقویت قوای نظامی ایالات متحده و ستایش از قوای امریکایی مستقر در خارج امریکا به شمول قوای که در افغانستان مستقر است، به گروه تندرو چون داعش پیام واضح داشت.

آقای ترمپ گفت "امروز با یک آواز واحد، پیامی را به قوای ویرانگر و مدهش می فرستیم و آن اینکه امریکا و متحدین اش، شما را شکست خواهد داد. ما دهشت افگنی رادیکال اسلامی را شکست خواهیم داد و به آنان اجازه نخواهیم داد تا در کشور ما ریشه بگیرند".

مشارکت ناتو در مبارزه بر ضد دهشت افگنی

رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا از تخصیص اندک بودجهء نظامی از سوی شماری از کشورهای عضو ناتو انتقاد ورزید اما تاکید کرد که امریکا و متحدین ناتو یکجا داعش را نابود خواهد کرد.

آقای ترمپ گفت" ما از ناتو به صورت جدی حمایت می کنیم. از کشور های عضو ناتو فقط می خواهیم تا سهم کامل مالی شان را در قسمت تمویل این سازمان ادا کنند و شماری زیاد از آنان، چنین سهمگیری را انجام نداده اند".

سخنان رئیس جمهور ایالات متحده در مورد پس از آن بیان شد که هفتۀ گذشه، آقای ترمپ فرمان اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن، شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان، به صورت موقت از ورود به قلمرو امریکا، ممنوع شدند.

آقای ترمپ گفت" ما نیاز داریم تا برنامه های قوی داشته باشم تا از طریق آن کسانیکه ما را دوست دارد اجازه ورود به داخل امریکا را پیدا کنند، نه کسانیکه می خواهند ما و کشور ما را از بین ببرند". آقای ترمپ تاکید کرد که دهشت افگنان رادیکال اسلامی در امریکا ریشه نخواهد پیدا کرد.

XS
SM
MD
LG