لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی در شورای امنیت ملل متحد سخنرانی می‌کند


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، روسیه را به ارتکاب "جرایم جنگی و نسل کشی" در کشورش متهم کرده، اتهامی که از سوی مسکو رد شده است
ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، روسیه را به ارتکاب "جرایم جنگی و نسل کشی" در کشورش متهم کرده، اتهامی که از سوی مسکو رد شده است

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، قرار است روز سه شنبه پنجم اپریل‌ (۱۶ حمل) از طریق ویدیو کنفرانس در شورای امنیت ملل متحد سخنرانی کند.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری سال روان میلادی آغاز شد، این نخستین بار است که رییس جمهور زیلینسکی در شورای امنیت ملل متحد سخنرانی خواهد کرد. تا حال واضح نیست که او به صورت زنده سخنرانی خواهد کرد یا ویدیوی از پیش ضبط شدهٔ سخنان او نشر خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانس پرس،‌ انتظار می رود که رییس جمهور اوکراین در مورد کشتار دسته جمعی غیرنظامیان در شهرک بوچا، در نزدیکی کیف،‌ پایتخت اوکراین صحبت کند.

آقای زیلینسکی مسکو را به "جرایم جنگی و نسل کشی" متهم کرده است، اتهامی که مسکو نه تنها آنرا رد کرده، بلکه بدون ارایه اسناد و شواهد مدعی شده اند که نشر تصاویر اجساد غیر نظامیان "جعلی" است.

مقام‌های مسکو همچنین ادعا کرده اند که کشتار غیر نظامیان پس از ورود قوای اوکراینی در شهرک بوچا صورت گرفته است.

بر اساس گزارش فرانس پرس، رییس جمهور زیلینسکی در جریان سخنرانی اش در شورای امنیت ملل متحد تلاش خواهد کرد جامعهٔ بین المللی را متقاعد کند که حد اکثر فشار را بر روسیه وارد کند.

از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه در ماه فبروری تا اکنون هزاران نفر در اوکراین کشته و زخمی شده و میلیون‌ها نفر دیگر آواره یا مجبور به ترک کشورشان شده اند.

XS
SM
MD
LG