لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی از متحدین خود خواست تا به سرعت تسلیحات خود را به اوکراین ارسال کنند


ولادمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین، هنگام سخنرانی آنلاین در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان
ولادمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین، هنگام سخنرانی آنلاین در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، روز جمعه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) که به گونهٔ آنلاین در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان سخنرانی می‌کرد، از رهبران جهان خواست روند کمک‌های خود را برای کیف تسریع کنند.

زیلینسکی که در آستانهٔ نخستین سالگرد تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد، از کشور‌های غربی خواست تا تانک‌هایی را که تعهد کرده اند،‌ قبل از نخستین سالروز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، به آن کشور ارسال کنند.

از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، کشورهای متحد این کشور کمک‌های تسلیحاتی را برای کیف فراهم کرده و تعهد به ارسال تسلیحات بیشتر کرده اند. اما کیف بیم آن دارد که تدارکات تسلیحاتی حیاتی برای دفاع در مقابل حملات جدید تهاجمی روسیه ممکن به کندی به پیش برود.

زیلینسکی از طریق ویدیو کنفرانس خطاب به اشتراک کنندگان کنفرانس سه روزهٔ مونیخ گفت: "ما نیاز به عجله داریم. ما به سرعت نیاز داریم.'' زیلینسکی افزود که متحدین اوکراین باید به سرعت تصمیم بگیرند تا تسلیحاتی را که تعهد کرده اند،‌ به اسرع وقت به اوکراین ارسال کنند تا در برابر تهاجم نظامی روسیه از خود دفاع کند.

رییس جمهور اوکراین همچنین تاکید کرد که به جز دفاع از اوکراین هیچ ''گزینه‌ای'' وجود ندارد.

کنفرانس سالانهٔ امنیتی مونیخ امسال در آستانهٔ نخستین سالروز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، برگزار شده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ میلادی، دستور تهاجمی نظامی بر اوکراین را داد، تهاجمی که نه تنها با انتقاد‌های شدید بین المللی مواجه شده است، بلکه کشور‌های غربی به خصوص ایالات متحده کمک‌های نظامی بی‌سابقه را برای اوکراین فراهم کرده است تا این کشور بتواند در مقابل این تهاجم از خود دفاع کند.

رهبران فرانسه و آلمان،‌کاملا هریس، معاون رییس جمهور ایالات متحده،‌ انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا،‌ وانگ یی، دپلومات ارشد چین، و ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو در کنفرانس مونیخ اشتراک کرده اند.

رییس جمهور زیلیسنکی همچنین تاکید کرد که''هیچ جایگزینی'' برای پیروزی اوکراین در مقابل نیروهای ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه،‌ و ''هیچ جایگزینی'' برای پیوستن کیف به اتحادیه اروپا و ناتو وجود ندارد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، پس از زیلینسکی در این کنفرانس گفت که حمایت کشورش از اوکراین به گونه‌ای طراحی شده است که ماندگار باقی بماند.

صدراعظم آلمان همچنین فشار جدیدی بر متحدان اوکراین وارد کرد تا به تعهد خود مبنی بر تحویل تانک‌های جنگی که به کیف وعده داده شده بود، عمل کنند.

شولتز گفت:‌"کسانی که می‌توانند چنین تانک‌های جنگی را ارسال کنند، واقعاً باید این کار را همین حالا انجام بدهند."

حکومت آلمان به تاریخ ۲۵ جنوری ( پنجم دلو) اعلام کرد که ۱۴ تانک پیشرفتۀ لیوپارد-۲ را برای اوکراین فراهم می‌کند، اقدامی که راه را برای دیگر کشورهای علاقمند اروپایی باز خواهد کرد تا این جنگ افزار را به اوکراین فراهم کنند.

تانک‌های لیوپارد-۲ به طور گسترده در کشور‌های اروپایی استفاده می‌شوند و آلمان تعهد کرده است تا از ذخایر خود این تانک‌ها را برای اوکراین ارسال کند. اما در عین حال،‌ تلاش می‌کند تا سایر متحدین خود را متقاعد کند تا آنان نیز تانک‌های خود را برای کیف ارسال کنند.

پس از آنکه کشور‌های غربی از جمله ایالات متحده و آلمان تعهد کردند تا تانک‌های پیشرفتهٔ خود را برای اوکراین ارسال کنند، رییس جمهور زیلینسکی حالا تمرکز به دریافت کمک‌ جت‌های جنگی از متحدین خود دارد. اما کشور‌های غربی تا اکنونی پاسخ مثبت در این عرصه نداده اند.

XS
SM
MD
LG