لینک های دسترسی

Breaking News

اسرائیل به پناهجویان: اسرائیل را ترک کنید ورنه زندانی می‌شوید


اسرائیل روز چهار شنبه هشدار داد که هرگاه پناهجویان غیر قانونی افریقا تا آخر ماه مارچ آن کشور را ترک نکنند، دستگیر و زندانی خواهند شد.

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، اما گفته است که کشورش آماده است تا به هزاران پناهجوی غیر قانونی افریقا، پول بدهد تا آنان اسرائیل را ترک کنند.

اکثر پناهجویان افریقایی که به اسرائیل سرازیر شده اند از کشور های اریتیریا و سودان می باشد. اکثر این پناهجویان گفته اند که به دلیل جنگ، آزار و اذیت و مشکلات اقتصادی کشور های شان را ترک کرده اند.

بر اساس پلانی که از سوی اسرائیل در هفتۀ جاری اعلام شد، حکومت آن کشور آماده است تا به هر پناهجوی افریقایی که به صورت غیر قانونی به اسرائیل آمده است، ۳۵۰۰ دالر امریکایی و تکت رایگان طیاره فراهم کند تا به کشور خود و یا کشور ثالث مثل راوندا یا یوگندا برود.

صدراعظم اسرائیل گفته است که حکومت تحت ادارۀ وی تا حال ۲۰ هزار پناهجوی افریقایی را از آن کشور اخراج کرد و حال مصمم است همۀ آنان را اخراج کند.

یک مقام امور پناهجویان که از افشای نام اش خود داری کرد، به خبرگزاری رویترز گفته است که حدود ۳۸ هزار پناهجوی افریقایی به شکل غیر قانونی در اسرائیل به سر می برند که از آن جمله ۱۴۲۰ نفر آنان در توقیف خانه ها به سر می برند.

این مقام همچنین گفته است آنعده از پناهجویانی که پس از ختم ماه مارچ به شکل دواطلبانه حاضر به ترک اسرائیل می شوند، کمک های مالی به طور قابل ملاحظه برای شان کاهش خواهد یافت و به مرور زمان کمک ها بیشتر کاهش خواهد یافت. اما این مقام هشدار داد در صورتی که پناهجویان به ارادۀ خود اسرائیل را ترک نکنند، اقدامات عملی در برابر آنان اتخاذ خواهد شد.

بسیاری از پناهجویان افریقایی از سال ها به این سو در اسرائیل زندگی می کنند و در اغلب موارد در شغل های کم مزد اشتغال دارند که اسرائیلی ها از انجام آن خودداری می کنند. حکومت اسرائیل تا حال در خواست کمتر از یک در صد پناهجویان را پذیرفته است.

گروه های حامی حقوق پناهجویان، اسرائیل را متهم کرده گفته اند که روند پذیرش درخواست پناهجویان در آن کشور بی نهایت آهسته است.

در همین حال، صدراعظم اسرائیل حضور پناهجویان را به مثابۀ یک تهدید در برابر "ساختار اجتماعی اسرائیل و هویت یهودیت" دانسته است. حتی یکی از وزیران اسرائیل پناهجویان را به مثابۀ "سرطان" تلقی کرده است.

XS
SM
MD
LG