لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان در واشنگتن: کمک‌های امریکا به اسراییل قطع شود


بیش از هزار اعتراض کننده دیروز ۲۹ می (هشتم جوزا) در واشنگتن به طرفداری از فلسطینی‌ها گرد هم آمده و خواستار پایان کمک‌های ایالات متحده به اسراییل شدند.

این تظاهرات در نزدیکی قصر سفید در حالی راه اندازی شد که درگیری‌های شدید ۱۱ روزه میان اسراییل و گروه حماس در نوار غزه، هفتۀ گذشته با توافق آتش‌بس پایان یافت.

شریف سلیمی،‌ وکیل ۳۹ ساله گفت: "امیدواریم به حکومت ایالات متحده پیام واضحی بفرستیم که روز‌های حمایت از حکومت اسراییل، بدون پی‌آمد به اتمام رسیده است."

او افزود که در مقابل هر آن سیاستمداری خواهند ایستاد که به تسلیحات اسراییلی به گونهٔ متداوم پول فراهم می‌کند: "ما با آنان مخالفت خواهیم کرد، به آنان رای مخالف خواهیم داد، با مخالفین شان کمک مالی خواهیم کرد تا وظایف شانرا از دست دهند".

لاما الاحمد، یکی از اعتراض‌کنندگان دیگر گفت که نظر مردم عام در امریکا به طرفداری از فلسطینی‌ها در حال تغییر است. او گفت: "می‌خواهیم جهان بپذیرد که ما انسان هستیم. ما تروریست نیستیم".

لاما برخورد اسراییل با فلسطینی‌ها را با اپارتاید در افریقای جنوبی ربط داد.

درگیری اخیر در غزه که به تاریخ دهم می آغاز شد و ۱۱ روز ادامه داشت یکی از مرگبارترین درگیری ها میان نظامیان اسراییلی و گروه حماس بود.

مقام‌های صحی در غزه گفته اند که در اثر حملات هوایی اسراییل کم از کم ۲۵۴ فلسطینی به شمول ۶۶ کودک کشته و بیش از ۱۹۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شده اند.

همچنان مقام‌های اسراییلی گفته اند که راکت پراگنی گروه حماس بر خاک اسراییل سبب کشته شدن کم از کم ۱۲ فلسطینی شده است که دو کودک نیز شامل قربانیان است.

XS
SM
MD
LG