لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات در بدخشان؛ سه معترض کشته و ۲۴ نفر زخمی شدند


تظاهرات باشندگان ولایت بدخشان در پیوند به افزایش نا امنی‌ها، عدم دسترسی به آب آشامیدنی و برق در شهر فیض‌آباد این ولایت به خشونت گرایید.

مقام‌های محلی این ولایت گفته اند که در این تظاهرات خشونت‌بار، سه معترض کشته و ۲۴ تن دیگر زخمی شده اند،

شفیق همدرد، سرطبیب شفاخانۀ ولایتی بدخشان روز سه‌شنبه هشتم جون (۱۸ جوزا) به صدای امریکا گفت که این آمار ابتدایی است و ممکن شمار تلفات افزایش یابد.

نیک‌ محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان گفت که معترضان خشمگین بدون اطلاع قبلی، تظاهرات‌ برپا کرده و با یورش به دروازه مقام ولایت، قصد تخریب تاسیسات عام‌المنفعه را داشتند که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند.

آقای نظری افزود: "معترضان خشمگین...به تاسیسات نظامی ما حمله کردند و صرف چند فیر هوایی از طرف محافظان صورت گرفت. [اعتراض کنندگان] ۲۰۰۰ عریضهٔ مردم را به آتش کشیدند."

اما معترضان، مقام‌های محلی ولایت بدخشان را به بی‌تفاوتی به تامین امنیت شان در این ولایت متهم کرده و گفته اند که نیروهای امنیتی بر آنها گلوله‌باری کرده اند.

صفی‌الله، یکی از معترضان به صدای امریکا گفت: "خواست‌های معترضان با گلوله از سوی نیروهای امنیتی پاسخ داده شد و این عمل‌ باید مورد پیگرد قرار گیرد."

به دنبال این حادثه شهر فیض‌آباد مرکز این ولایت چهره نظامی به خود گرفته و از صبح امروز به این‌سو، نیروی‌های امنیتی در بخش‌های این شهر جابجا شده اند.

همچنین معترضان با اعلام قطعنامه‌ای، دو روز به حکومت محلی بدخشان فرصت دادند تا مشکلات امنیتی، دسترسی به آب و برق را در این ولایت حل کنند در غیر آن، "خود دست به کار شده و بند برق شورابک را افتتاح خواهند کرد".

XS
SM
MD
LG