لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات در پروان و تخار؛ معترضان شاهراه‌های عمومی را بسته کردند


مقام‌های محلی ولایت پروان می‌گویند که به دنبال کشته‌شدن یک جوان در ولسوالی جبل‌السراج این ولایت، ده‌ها نفر دست به تظاهرات‌زده و شاهراه عمومی کابل-شمال را به روی ترافیک مسدود کرده اند.

این معترضان مدعی اند که روز گذشته یک جوان ۲۲ ساله از سوی یک قوماندان پیشین جهادی با ضرب گلوله کشته شد و تا اکنون پولیس برای گرفتاری "متهم اصلی" اقدام نکرده است.

معترضان گفته اند تا زمانی که این قوماندان بازداشت نشود، آنان به تظاهرات شان ادامه خواهند داد و شاهراه عمومی را به روی ترافیک باز نخواهند کرد.

محمد هاشر روفی، ولسوال جبل‌السراج این ولایت به خبرنگاران گفت که نور محمد سکندری، قوماندان پیشین جهادی در این ولسوالی دو نفر را به اتهام این رویداد به پولیس تسلیم کرده است.

آقای روفی افزود که به دنبال تظاهرات باشندگان محل، شاهراه عمومی کابل-شمال از صبح روز یکشنبه ششم جون (۱۶ جوزا) تا اکنون به روی ترافیک مسدود است و صد‌ها مسافر انتظار بازشدن راه را می‌کشند.

در یک خبر دیگر، مقام‌های امنیتی ولایت تخار می‌گویند که برخی از باشندگان ولسوالی کلفگان این ولایت در یک راهپیماهی اعتراضی، شاهراه تخار- بدخشان را به روی رفت و آمد مردم مسدود کردند.

خلیل اسیر، سخنگوی پولیس این ولایت گفت که این شاهراه از سوی بستگان و هواداران قوماندان امنیۀ پیشین ولسوالی کلفگان این ولایت مسدود شده است که وی در حال حاضر، دربند امنیت ملی به سر می‌برد.

آقای اسیر افزود که تلاش‌ها برای بازگشایی این شاهراه از سوی نیروهای امنیتی و مقام‌های محلی این ولایت جریان دارد.

معترضان در این مسیر، خیمه تحصن برپا کرده و گفته اند تا زمانی که همایون خادم از بند امنیت ملی رها نشود، آنان به تظاهرات شان ادامه خواهند داد.

ریاست امنیت ملی افغانستان تا اکنون در مورد گرفتاری این قوماندان محلی ابراز نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG