لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان در غزنی شاهراه کابل-قندهار را بستند


به دنبال کشته‌شدن برخی از غیرنظامیان در درگیری طالبان و نظامیان افغان در غزنی، ده‌ها تن از باشندگان این ولایت راهپیماهی کرده و شاهراه عمومی کابل-قندهار را مسدود کرده اند.

این معترضان که باشندگان روستای "آرزو" در مربوطات مرکز غزنی اند، مدعی اند که جنگجویان طالبان و نیروهای امنیتی افغان در جریان درگیری‌ها، مردم را در این ولایت سپر قرار داده و از خانه‌های مسکونی در برابر یک دیگر استفاده می‌کنند.

این معترضان که پیکرهای سه غیرنظامی را حمل می‌کردند ادعا دارند که "این افراد در اثر برخورد هاوان نیروهای امنیتی افغان در این روستا کشته شده و دو تن دیگر زخم برداشته اند."

عبدالله مجید، یکی از معترضان روز سه شنبه ۲۱ جولای (۳۱ سرطان) به صدای امریکا گفت: "چهار ماه است که در وضعیت جنگی قرار داریم و بالاتر از ۳۰ غیرنظامی به شمول کودکان و زنان در جریان جنگ‌ها کشته شده اند."

سمیع الحق، یکی از معترضان دیگر از نیروهای امنیتی افغان خواست که پوسته‌های شان را از بخش‌های مسکونی در این روستا بردارند تا بیشتر از این به غیرنظامیان آسیب نرسد.

معترضان گفته اند تا زمانی که به خواست‌های شان توجه نشود، به راهپیماهی شان ادامه خواهند داد.

مقام‌های امنیتی در مورد این ادعای معترضان چیزی نگفته اند؛ اما وحیدالله، جمعه‌زاده، سخنگوی والی غزنی کشته‌شدن دو غیرنظامی در اثر اصابت هاوان را در مرکز این ولایت تایید کرد.

آقای جمعه‌زاده افزود تا اکنون روشن نیست که این هاوان از سوی کدام طرف پرتاب شده؛ اما بررسی‌ها در این مورد جریان دارد.

XS
SM
MD
LG