لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان: در ماه اخیر ۴۲۰ غیرنظامی قربانی حملات طالبان شده اند


شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که در یک ماه گذشته، ۴۲۰ غیرنظامی توسط گروه طالبان کشته و زخمی شده اند.

جاوید فیصل، سخنگوی این شورا روز شنبه ۱۸ جولای (۲۸ سرطان) در صفحۀ تویترش نگاشته است که طالبان در جریان ماه جاری ۱۲۹ غیرنظامی را کشته و ۲۹۱ تن دیگر را زخمی کرده اند.

آقای فیصل افزوده است که طالبان به جای "توقف جنگ و کشتن مردم بیگناه" به حملات شان در این کشور ادامه داده و تا اکنون هیچ ارادۀ برای برقراری صلح در افغانستان نشان نداده اند.

همچنان شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که "سلسلۀ جنایت طالبان " در این کشور جریان دارد و در ماه گذشته این گروه بیشتر حملات شان را در شهرها و شاهراه‌ها انجام داده اند.

به گفتۀ این شورا، این غیرنظامیان در ۳۰ ولایت، قربانی حملات طالبان شده اند که بیشتر این تلفات در ولایت‌های سمنگان، قندهار، و ننگرهار بوده است.

در اعلامیۀ شورای امنیت ملی آمده است: "طالبان در کنار انتحار و انفجار در نقاط مختلف افغانستان دست به ترورهای هدفمند و ماین‎های مقناطیسی می‌زنند که اکثر قربانی آن، خانواده‌ها و افراد بی‌گناه می‌باشد."

این شورا تداوم خشونت علیه غیرنظامیان را "عمل خلاف قوانین جنگی" خوانده، آنرا "جنایت جنگی" عنوان کرده و گفته است که طالبان هر روز در افغانستان مرتکب آن می‌شوند.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

بر اساس آخرین گزارش کمیسیون حقوق بشر افغانستان در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۲۱۳ غیرنظامی افغان در رویدادهای مختلف امنیتی کشته و ۱۷۴۴ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

این کمیسیون نصف تلفات غیرنظامیان را به گروه طالبان نسبت داده است.

این در حالی است که ایالات متحده، ناتو، ملل متحد، سازمان همکاری های اسلام و کشورهای منطقه از افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان ابراز نگرانی کرده و آنرا غیر قابل پذیریش خوانده اند.

XS
SM
MD
LG