لینک های دسترسی

Breaking News

حامیان حکومت پاکستان خواستار استعفای قاضی‌ای شدند که عمران خان را رها کرد 


صدها تن از حامیان حکومت پاکستان امروز ۱۵ می (۲۵ ثور) خواستار استعفای قاضی محکمهٔ عالی این کشور شدند که حکم رهایی عمران خان، صدر اعظم پیشین این کشور را صادر کرده بود.

اعتراض کنندگان که شمار آنان به صدها نفر می‌رسید در حالی در خارج از مقر محکمهٔ عالی اسلام آباد دست به تظاهرات زدند که تدابیر شدید امنیتی در آنجا اتخاذ شده بود.

ملک حصام محمود، تجار ۳۶ ساله و از حامیان شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان، گفت که "قاضی‌القضات و همکاران وی آبروی قوهٔ قضاییه را برده اند. به نظر می‌رسد که عدالت آنان تنها به نفع یک رهبر است".

عمران خان هفتهٔ گذشته از محکمهٔ عالی اسلام آباد بازداشت شد، اما این محکمه پس از دور روز بازداشت وی را غیر قانونی خواند و حکم رهایی وی را صادر کرد. با آنهم، عمران خان هنوز هم با اتهامات حقوقی مواجه است.

عمران خان امروز یک بار دیگر در محکمهٔ عالی لاهور حضور یافت، جاییکه وکلای وی در تلاش کسب معلومات در مورد قضایای جدیدی اند که خان را با خشونت‌های پس از بازداشت‌اش در سراسر پاکستان، ربط می‌دهد.

بازداشت خان سبب بروز موجی از اعتراضات گسترده و خشونت‌بار هواداران وی در سرتاسر پاکستان شد. معترضان به تاسیسات نظامی حمله کردند، ساختمان تلویزیون دولتی و ‌بس‌ها را به آتش کشیدند، خانه یک مقام بلند‌پایهٔ اردو را ویران کردند و به دیگر اماکن عامه یورش بردند.

اما عمران خان، یورش بر تاسیسات نظامی توسط حامیان‌اش را رد کرده و خواستار تحقیقات مستقل در مورد خشونت‌ها شد.

در جریان تظاهرات سراسری در پاکستان حد اقل نه نفر کشته شد و صدها تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند. پولیس بیش از ۷۰۰۰ نفر را در جریان نا‌آرامی‌ها بازداشت کرد.

رانا ثناالله، وزیر داخلهٔ پاکستان اما اتهام وارد کرد که عمران خان خشونت‌ها را از قبل طرح کرده بود.

شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان، به مقامات دستور داده است تا تمام افرادی را که در خشونت‌هایی که پس از بازداشت عمران خان دست داشتند، شناسایی و بازداشت کنند.

XS
SM
MD
LG