لینک های دسترسی

Breaking News

اعضای تحریک تحفظ پشتون‌های پاکستان در 'مراسم تحلیف غنی' دعوت شدند


شماری از اعضای ارشد تحریک تحفظ پشتون‌های پاکستان برای شرکت در مراسم تحلیف محمد اشرف غنی به کابل دعوت شده اند.

محسن داور، یکی از اعضای ارشد این تحریک روز دوشنبه ۲۴ فبروری (پنجم حوت) در صفحۀ تویترش، دعوتنامۀ سفارت افغانستان در اسلام‌آباد را منتشر کرده و گفته است که برای حضور در مراسم حلف وفاداری رییس جمهور غنی دعوت شده است.

در بخشی از دعوتنامۀ سفارت افغانستان در اسلام‌آباد که به محسن داور فرستاده آمده است: "شرکت شما در مراسم تحلیف سبب خرسندی مردم و قبایل دو سوی خط و افزایش ارتباطات خواهد شد".

محسن داور که عضو پارلمان پاکستان نیز است، همچنان به بخش دیوه صدای امریکا گفت که سفارت افغانستان در پاکستان از علی وزیر، یکی دیگر از اعضای ارشد این تحریک نیز دعوت کرده است.

آقای داور گفته است که اگر حکومت پاکستان مانع نشود، آنان برای شرکت در این مراسم به کابل خواهند رفت.

نام‌های علی وزیر و محسن داور در فهرست تحریم‌های وزارت داخلۀ پاکستان اند که بر اساس قوانین آن کشور، اجازۀ بیرون شدن از آن کشور را ندارند.

قرار است مراسم تحلیف محمد اشرف غنی روز پنجشنبه ۲۷ فبروری برگزار شود.

آقای غنی در حالی برای مراسم تحلیف آمادگی می‌گیرد که عبدالله عبدالله رقیب‌ انتخاباتی‌اش نیز برای مراسم حلف وفاداری آماده می‌شود.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان هفتۀ گذشته نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن کشور را اعلام و محمد اشرف غنی را رییس جمهور معرفی کرد. عبدالله عبدالله نتایج انتخابات را تقلب آمیز خواند و گفت که حکومت همه شمول را شکل می‌دهد.

XS
SM
MD
LG