لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین به جو بایدن پیام تبریکی فرستاد


درست شش هفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پیروزی جو بایدن را به صفت رییس جمهور منتخب امریکا مبارکباد گفت.

کرملین روز سه شنبه ۱۵ دسمبر (۲۵ قوس) با نشر بیانیه‌ای گفت: "پوتین برای رییس جمهور منتخب [امریکا] آرزوی هرگونه موفقیت کرد و ابراز اطمینان کرد که روسیه و ایالات متحده که مسوولیت خاص را در زمینۀ امنیت و ثبات جهان به دوش می‌کشند، با وصف مخالفت‌های شان، اکنون بتوانند حل شمار زیاد مشکلات و چالش‌های فراروی جهان را تسهیل کنند."

در اعلامیۀ کرملین از قول آقای پوتین آمده است: "همکاری روسیه-امریکا، بر مبنای اصول برابری و احترام متقابل، علایق هر دو کشور و تمام جامعۀ بین‌المللی را برآورده خواهد کرد...از جانب خویش، آمادۀ تعامل و تماس با شما استم."

آقای پوتین یک روز پس از آن به جو بایدن پیام تبریکی فرستاد که الکتورل کالج، پیروزی آقای بایدن را در انتخابات سوم نومبر رسماً تایید کرد.

رای‌گیری الکتورل کالج، امسال توجه زیادی را به خود جلب کرده بود، زیرا دونالد ترمپ از پذیرفتن شکست خود و پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نومبر ابا ورزیده و بدون ارایۀ مدارک و شواهد ادعا کرده است که در انتخابات به سود بایدن تقلب صورت گرفته است.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا که رسانه‌های امریکایی بر اساس شمارش آرا، جو بایدن را برندۀ آن پیش‌بینی کردند، روسیه اعلام کرد که از ابراز نظر در مورد این انتخابات تا تایید رسمی نتایج آن خودداری می‌کند.

در پی تایید پیروزی آقای بایدن از سوی الکتورل کالج، شماری از سیاستمداران جمهوریخواه به شمول مچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای امریکا و سناتور لندسی گراهام که از طرفداران سرسخت آقای ترمپ اند، پیروزی جو بایدن را پذیرفتند.

XS
SM
MD
LG