لینک های دسترسی

Breaking News

جبههٔ مقاومت: طالبان غیرنظامیان را در اندراب کشته اند؛ طالبان: شایعه است


جبهه ضد طالبان روز سه شنبه ۱۰ می (۲۰ ثور) گفت که طالبان دوشنبه شب چهار غیر نظامی را در اندراب از خانه‌های شان بیرون کرده و آنان را "تیرباران'' کردند، اما طالبان این خبر را "شایعات فیسبوکی" و دروغین خوانده اند.

سعود بختیار،​ یک عضو جبههٔ مقاومت به رهبری احمد مسعود، در مصاحبه‌ای با صدای امریکا گفت که این غیر نظامیان پس از آن توسط طالبان کشته شدند که "یک گزمهٔ موتر رنجر طالبان در قسمت قلعهٔ‌ اولنگ درهٔ قاسان مورد هدف یا کمین نیروهای مقاومت قرار گرفت و پنج تن از جنگجویان این گروه در آن کشته شدند.

به گفتهٔ این عضو جبههٔ مقاومت، طالبان اجساد افراد شان را روز سه شنبه به منطقهٔ کوک چنار ولایت بغلان انتقال دادند و پس از آن به خانه های مردم منطقه رفته و علاوه بر کشتن چهار غیر نظامی، بین ۱۰ تا ۱۲ غیر نظامی را با خود بردند که تا حال از سرنوشت آنان هیچ خبری در دست نیست.

اما اسدالله مصطفی هاشمی، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان حکومت طالبان در مصاحبهٔ به صدای امریکا این خبر را شایعه خوانده و گفت که نیروی به نام جبههٔ مقاومت در این ولایت وجود ندارد.

او افزود: "در آنجا برخی از دزدانی وجود دارند که برخی از اوقات برای مردم مشکلات ایجاد می‌کنند که تحت تعقیب اند و انشاالله از بین خواهند رفت."

مصطفی هاشمی علاوه کرد که اگر هدف نیروهای طالبان کشتن افراد ملکی باشد، آنان در همه جا می‌توانند این کار را انجام دهند، اما به گفتهٔ او حکومت طالبان می‌خواهند بر مردم حکومت کنند نه این که دست به کشتن آنان بزنند.

این مقام طالبان اضافه کرد: "این فقط یک افواه فیسبوکی است و دروغ است و در این ساحه هیچ کدام مشکلی رخ نداده است."

او افزود که در هر سه ولسوالی اندراب، مقامات محلی همه مردم محل اند و امکان ندارد که آنان دست به کشتار مردم خود بزنند.

اما جبههٔ مقامات ادعا کرده است که طالبان بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نیروی تازه نفس را به ولسوالی های سه گانهٔ اندراب اعزام کرده که این نیروها در مساجد و مکاتب جا به جا شده اند و "احتمال این وجود دارد که یک درگیری مرگبار و خونین به وقوع بپیوندد."

پیش از این نیز جبههٔ مقاومت از تلفات غیرنظامیان در اندراب خبر داده بود و پس از تسلط بر افغانستان، برای نخستین بار نیروهای طالبان در همین ساحه با مقاومت مسلحانه مواجه شده بودند.

XS
SM
MD
LG