لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: بسیج قوا تا دو هفتهٔ دیگر پایان می‌یابد


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز جمعه ۱۴ اکتوبر (۲۲ میزان) گفت که روسیه تا دو هفته دیگر بسیج نیروها را پایان می‌دهد.

پوتین در یک کنفرانس خبری در پایان نشست قزاقستان در دفاع از دستور بسیج گفت که خط مقدم جبهه طولانی بوده و نمی‌توان صرفاً با سربازان قراردادی از آن دفاع کرد.

پس از ضربات قوای اوکراینی و عقب نشینی قوای روسیه از برخی مناطق اوکراین، پوتین چهار منطقهٔ اوکراین را به قلمرو کشورش الحاق کرد و دستور بسیج ۳۰۰ هزار قوای احتیاط را اعلام کرد تا در "عملیات ویژهٔ نظامی" در اوکراین شرکت کنند.

پوتین گفت که از جملهٔ ۳۰۰ هزار قوای احتیاط ۲۲۲هزار نفر تاکنون بسیج شده و افزود که فکر می‌کند تا دو هفتهٔ دیگر تمام فعالیت‌های بسیج به پایان برسد.

در پی اعلام مکلفیت عسکری، در روسیه تظاهرات راه اندازی شد و ده‌ها هزار نفر این کشور را ترک کردند.

مقامات روسی اعتراف کرده اند که در تعیین اینکه چه کسی به خدمت جلب شود، اشتباهاتی صورت گرفته است.

این در حالی است که اقلیت های قومی و ساکنان نواحی روستایی از اینکه نسبت به روس‌ها و ساکنان شهرها بیشتر به خدمت سربازی سوق شده اند، شاکی اند.

از زمان صدور فرمان بسیج، نیروهای روسی در شرق و جنوب اوکراین مجبور به عقب نشینی شده اند. یک مقام غربی که نخواست نامش در این گزارش ذکر شود گفت که برخی از نیروهای تازه بسیج شده همین حالا در میدان نبرد حضور یافته و تلفات سنگینی را متحمل می‌شوند و حضور آنها بعید است که جنگ را به نفع مسکو تغییر دهد.

او افزود: "واضح است که آنها با آموزش بسیار بسیار محدود و تجهیزات بسیار بسیار ضعیف وارد میدان شده اند و به همین دلیل است که می گوییم واقعاً بعید است که آنها در کوتاه مدت تأثیر مثبتی داشته باشند. "

پوتین همچنین روز جمعه گفت که روسیه "فعلاً" برنامه‌ای برای حملات هوایی گسترده‌تر مانند حملاتی که این هفته انجام داد، و در آن بیش از ۱۰۰ میزایل دوربرد به اهدافی در سراسر اوکراین شلیک کرد، ندارد.

اما این مقام غربی گفت که روسیه میزایل‌های کافی برای تداوم حملات مانند حملات این هفته ندارد. او افزود: "روسیه به سرعت در حال اتمام ذخایر مهمات دوربرد با قدرت هدفگیری دقیق، به‌ویژه میزایل‌های کروز پرتاب هوایی خود است، بنابراین این کارزاری نیست که بتواند به طور نامحدود ادامه دهد ".

XS
SM
MD
LG