لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین کشور های خارجی را متهم به حمله سایبری بر روسیه کرد


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز جمعه ۲۰ می (۳۰ ثور) کشور های خارجی را به حمله سایبری بر کشورش متهم کرد.

پوتین گفته است که پس از آغاز "عملیات خاص روسیه بر اوکراین" کشور های خارجی در تلاش بوده اند تا حملات سایبری را بر روسیه انجام بدهند.

رییس جمهور پوتین در جریان نشست شواری امنیت روسیه گفت: " در واقع یک تجاوز آشکار علیه روسیه آغاز شده است؛ یک جنگ در فضای اطلاعاتی به راه افتاده است. شماری حملات سایبری به طور قابل توجهی افزایش یافته است."

این ارشدترین مقام روسیه افزود که انجام این حملات سایبری و وضع تحریم ها علیه روسیه ناکام مانده است و تاکید کرد که کشورش در مقابل حملات سایبری" آشکار و هماهنگ شده" که از سوی کشور های خارجی راه اندازی شده است، آمادگی داشت.

پوتین گفت: "به طور عموم، ما در برابر این حملات آماده بودیم. این نتیجه کار های منظمی بوده است که در سال های اخیر صورت گرفته است."

کارشناسان و متخصصین می گویند که هکر ها به تنهایی نمی توانند این کار را انجام بدهند. به گفته کارشناسان، حملات سایبری از کشور های مختلف و در عین حال هماهنگ انجام می شوند.

آقای پوتین می گوید که هکر ها تلاش کرده اند تا حملات هدفمند خود را برای غیرفعال ساختن و یا فلج کردن خدمات انترنتی و سیستم های کلیدی اطلاع رسانی روسیه راه اندازی کنند.

به گفته رییس جمهور پوتین، حملات سایبری بر نهاد های اطلاعات جمعی، نهاد های مالی و شبکه های اجتماعی مهم انجام شده است. آقای پوتین افزود که صفحات انترنتی مقامات شرکت های عمده روسیه نیز هدف حملات سایبری قرار گرفته اند.

اما رییس جمهور روسیه از هیچ کشوری خارجی به صورت مشخص نام نبرد. قبل بر این، مقام های غربی از جمله ایالات متحده روسیه را به حملات سایبری از جمله در انتخابات ریاست جمهوری امریکا متهم کرده بودند، اتهامی که از سوی مسکو همواره رد شده است.

XS
SM
MD
LG