لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین استقلال قلمرو‌های جدایی طلبان اوکراینی را به رسمیت می‌شناسد


کرملین می‌گوید که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه استقلال جمهوریت‌های جدایی طلب در شرق اوکراین را به رسمیت خواهد شناخت.

در بیانیهٔ کرملین آمده است که آقای پوتین در مورد این تصمیم‌اش به رهبران فرانسه و آلمان نیز خبر داده است. کرملین گفته است که رییس جمهور پوتین به زودی فرمانی را در این خصوص امضا خواهد کرد.

در اعلامیهٔ کرملین آمده است که امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه و اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در تماس تلیفونی با آقای پوتین، نارضایتی شان را در این خصوص ابراز داشته اند.

در عین حال، آنان اشاره کرده اند که آماده‌ اند تماس‌های شان را با روسیه ادامه دهند.

فرانسه و آلمان در تنش‌ میان کیف و جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، نقش میانجی را دارند.

غرب به کرات به روسیه هشدار داده است تا جدایی طلبان را به رسمیت نشناسد؛ اقدامی که روند شکنند صلح را در منطقه از بین می‌برد.

صبح امروز ۲۱ فبروری (دوم حوت) رهبران شورشی در قلمروهای دونتسک و لوهانسک از پوتین تقاضا کردند تا استقلالیت شان را به رسمیت بشناسد.

مسکو گفته است که جدایی طلبان در ارتباط به پرخاشگری نظامی اوکراین و راکت‌ پراگنی‌های اردوی این کشور که سبب رنج غیر نظامیان شد، از روسیه خواستند آنان‌ را به رسمیت بشناسد.

ضمناً، آقای پوتین صبح امروز به گونهٔ غیر معمول نشست شورای امنیت کرملین را برگزار کرد که در آن مقامات ارشد روسی به طرفداری از به رسمیت شناختن این قلمروها صحبت کردند.

این در حالی است که ایالات متحده می‌گوید که روسیه برای تهاجم نظامی بر اوکراین بهانه‌جویی می‌کند، اما مسکو تاکید دارد که هیچ طرحی برای حمله بر اوکراین را ندارد.

XS
SM
MD
LG