لینک های دسترسی

Breaking News

قطر برای حفظ حقوق کارگران خارجی، قانون توشیح کرد


گروه های حامی حقوق بشر بار ها از شیوه برخورد حکومت و کارفرما ها در قطر با کارگران خارجی انتقاد کرده است.
گروه های حامی حقوق بشر بار ها از شیوه برخورد حکومت و کارفرما ها در قطر با کارگران خارجی انتقاد کرده است.

امیر قطر قانونی را توشیح کرد که بر اساس آن از حقوق ده ها هزار کارگر خارجی در آن کشور حفاظت خواهد شد.

نقض حقوق کارگران خارجی در قطر که بیشتر شان به حیث خدمه، آشپز، صفاکار و پرستار کودکان در آن کشور کار می کنند، یکی از نگرانی های جدی و دیرینه نهاد های حامی حقوق بوده است.

بر اساس قانون جدید در قطر، کارگران خارجی در آن کشور از ۱۰ ساعت بیشتر در روز کار کرده نمی توانند و در جریان ساعات کاری حق استفاده از وقفه برای ادای نماز، استراحت و صرف غذا را دارند.

کارگران خارجی در قطر از این پس مستحق دریافت سه هفته معاش پس از پایان قرارداد کار شان نیز می باشند.

قانون جدید حفاظت از حقوق کارگران خارجی، سن کار برای این کارگران را از ۱۸ سال تا ۶۰ سال محدود ساخته است. کارگران خارجی همچنین مستحق دریافت سه هفته رخصتی در هر سال شناخته شده اند و این قانون به کارفرما ها دستور داده تا به کارگران خارجی غذای مناسب و مراقبت های صحی فراهم کنند.

قطر مانند سایر کشور های ثروتمند عربی در خلیج فارس، میزبان ده ها هزار کارگر خارجی به ویژه زنان از فلیپین، کشور های آسیای جنوبی و افریقای شرقی می باشد.

این نخستین بار است که قطر برای حفظ حقوق کارگران خارجی قانون ساخته و آن را توشیح کرده است. این قانون پس از اعلام توسط شیخ تمیم بن حمد الثانی به مرحله اجرا درآمد.

دیدبان حقوق بشر و سازمان عفو بین المللی از دیر زمانی به خاطر عدم موجودیت یک قانون برای حفاظت از حقوق کارگران خارجی در قطر شکایت داشتند.

دیدبان حقوق بشر در گزارش سالانه ۲۰۱۶ خود گفته بود که عدم موجودیت همچو یک قانون، کارگران خارجی را در قطر برای سؤاستفاده جنسی و فزیکی آسیب پذیر ساخته است.

XS
SM
MD
LG