لینک های دسترسی

Breaking News

قطر: تشدید حملات اسراییل بر غزه، تلاش‌‌ها برای میانجی‌گری را تضعیف می‌کند


شماری از قربانیان حملات روز سه‌شنبه اسراییل بر بزرگترین کمپ مهاجرین موسوم به جبلیه واقع در شمال نوار غزه
شماری از قربانیان حملات روز سه‌شنبه اسراییل بر بزرگترین کمپ مهاجرین موسوم به جبلیه واقع در شمال نوار غزه

قطر روز سه‌شنبه ۳۱ اکتوبر (نهم عقرب) حملات هوایی اسراییل بر بزرگترین کمپ مهاجرین در غزه را محکوم کرد و هشدار داد که چنین حملات تلاش‌های میانجی‌گری و کاهش منازعه را تضعیف می‌کند.

خبرگزاری رسمی قطر گزارش داده است که وزارت خارجه آن کشور حمله اسراییل بر کمپ مهاجرین موسوم به جبلیه را "جنایت تازه علیه مردم بی‌دفاع فلسطین" توصیف کرده و هشدار داده است که گسترش و تشدید حملات بر نوار غزه غیرنظامیان را نیز هدف قرار می‌دهد.

وزارت صحت غزه که زیر کنترول گروه حماس قرار دارد،‌ این حمله را "کشتار فجیع" توصیف کرده و گفته است که در نتیجهٔ آن بیش از ۵۰ نفر کشته و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شده اند. اما مقامات صحت غزه گفته اند که احتمالاََ شمار بیشتر مردم در زیر آور دفن شده اند.

اردوی اسراییل ضمن تایید انجام این حمله گفته است که فرماندهان حماس را هدف قرار داده است که در حملات هفتم اکتوبر بر اسراییل دخیل بودند.

تصاویر ویدیویی خبرگزاری فرانس پرس، اجساد ۴۷ نفر را فلمبرداری کرده است که در حملات هوایی روز سه‌شنبه اسراییل در این کمپ مهاجرین کشته شده اند.

شاخهٔ نظامی حماس تعهد کرده است که غزه را به ''قبرستان'' قوای اسراییلی مبدل خواهد کرد.

مصر حملهٔ روز سه‌شنبه اسراییل را "غیرانسانی" خواند. بر اساس گزارش‌ها قاهره در حال بررسی بازگشایی گذرگاه رفح است تا برای فلسطینیان مجروح کمک کند. از زمان آغاز جنگ میان اسراییل و حماس، این نخستین بار خواهد بود که مصر با بازکردن مرز به روی غیرنظامیان موافقت می‌کند.

عربستان سعودی نیز حمله بر این کمپ مهاجرین را با شدید‌ترین الفاظ محکوم کرده است.

گروه حماس به تاریخ هفتم ماه اکتوبر حملاتی را به خاک اسراییل راه اندازی کرد که گفته می‌شود در آن ۱۴۰۰ نفر کشته شدند. به گفتهٔ مقام‌های اسراییلی، جنگجویان حماس همچنان ۲۳۹ نفر را گروگان گرفته اند.

اسراییل در یک اقدام انتقامجویانه نوار غزه را محاصره کرده و همه روزه حملات هوایی و زمینی را بر آن انجام می‌دهد. بر اساس معلومات وزارت صحت غزه، در این حملات تا اکنون بیش از ۸۵۲۵ نفر کشته شده اند که شامل ۳۵۴۲ کودک و ۲۱۸۷ زن می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG