لینک های دسترسی

Breaking News

نمایندهٔ ویژهٔ قطر در کابل با مقامات طالبان دیدار کرد 


نمایندهٔ ویژهٔ وزارت خارجهٔ قطر در امور مبارزه با تروریزم و میانجی‌گری برای حل تنش امروز پنجم فبروری (۱۶ دلو) در کابل با سرپرست وزارت خارجهٔ حکومت طالبان ملاقات کرد.

مطلق بن ماجد القحطانی و هیات همراهش در حالی به افغانستان سفر کرده است که حکومت طالبان بر آموزش و کار دختران و زنان در افغانستان محدودیت وضع کرده است.

قطر این اقدام طالبان را عمیقاً نگران کننده خوانده و جامعهٔ جهانی، به شمول سازمان همکاری اسلامی، آن را تقبیح کرده و خواستار رفع ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها بر کار و آموزش زنان در افغانستان شده اند.

بر اساس معلومات وزارت خارجهٔ حکومت طالبان، این مقام قطری در کابل با امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجهٔ حکومت طالبان ملاقات کرده و در مورد هماهنگی سیاسی، تقویت روابط و کمک‌های بشری صحبت کرده است.

وزارت خارجهٔ قطر در رابطه به سفر القحطانی به کابل و دیدار وی با مقام‌های طالبان، تا زمان نشر این گزارش چیزی نگفته است.

پس از آنکه طالبان در ماه اگست سال ۲۰۲۱ دو باره به قدرت رسیدند، هیچ کشور حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است. اما دپلومات‌های ارشد پاکستان و چین و معاون منشی عمومی ملل متحد به این کشور سفر کرده و در مورد حقوق زنان و دختران با مقامات طالبان بحث کرده اند.

قطر از سال ۲۰۱۲ به اینسو میزبان دفتر سیاسی طالبان بوده و توافقنامه میان ایالات متحده امریکا و طالبان نیز در ۲۹ فبروری ۲۰۲۰ در شهر دوحه، پایتخت قطر امضا شد.

جامعۀ جهانی همواره بر عملکرد طالبان انتقاد کرده و این گروه را به احترام به حقوق بشر، به شمول حقوق اقلیت‌ها، زنان و دختران و تشکیل حکومت فراگیر متشکل از تمام گروه‌ها و اقوام افغانستان، ترغیب کرده است.

XS
SM
MD
LG