لینک های دسترسی

Breaking News

کمیسیون انتخابات بازشماری آرای بیش از ۸ هزار محل را آغاز کرد


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که تفتیش و بازشماری آرای ۸ هزار و ۲۵۵ محل را آغاز کرده است.

ذبیح سادات، یکی از سخنگویان کمیسیون انتخابات روز شنبه ۹ نومبر (۱۸ عقرب) به صدای امریکا گفت که کارمندان این کمیسیون به هدف بازشماری آرا به ولایات رفته و کارشان را در برخی از ولایات‌ در حضور ناظرین آغاز کرده اند.

به گفته آقای سادات تمامی آمادگی‌های تخنیکی برای تفتیش و بازشماری آرای بیش از ۸ هزار محل در سراسر افغانستان از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان گرفته شده است.

ستاد انتخاباتی "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله با نشر اعلامیه‌ای مخالفت‌اش را با این تصمیم کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده و از ستاد‌های ولایتی و ناظرانش خواسته است که تا روشن شدن این موضوع از حضور و نظارت بر بازشماری آرا خودداری کنند.

به گفته این تیم، کمیسیون انتخابات "قبل از تفکیک و تصفیه‌ آرای باطل و بدون بیومتریک و بدون مشخص شدن سقف و تعداد آرای تصفیه شده" بازشماری آرا را آغاز کرده است.

در اعلامیۀ این تکت انتخاباتی آمده است: "دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی بار دیگر تاکید می‌کند که در مقابل اعتباردهی آرای تقلبی بی‌تفاوت نمی‌نشیند و از کمیسیون انتخابات می‌خواهد که به وظایف قانونی خویش عمل نموده، بازشماری آرا را بعد از تفکیک و تصفیۀ کامل آرای تقلبی و بدون بایومیتریک آغاز نماید."

اما کمیسیون انتخابات افغانستان می‌گوید که بسیاری از ناظرین تکت‌های انتخاباتی، نهادهای ناظر و احزاب سیاسی در بازشماری آرا حضور دارند و این کمیسیون به کارش ادامه خواهد داد.

ذبیح سادات افزود در صورتیکه ناظرین یکی از تکت‌های انتخاباتی در بازشماری آرا شرکت نکنند، کارمندان کمیسیون کارشان را متوقف نخواهند کرد.

تکت‌های دیگر انتخاباتی تا اکنون در مورد این تصمیم کمیسیون انتخابات افغانستان ابراز نظری نکرده اند.

XS
SM
MD
LG