لینک های دسترسی

Breaking News

اصابت هاوان بر یک منزل مسکونی در لغمان هفت کشته برجا گذاشت


مقام‌های محلی ولایت لغمان می‌گویند که در اثر اصابت هاوان بر یک منزل مسکونی در ولسوالی علیشنگ این ولایت، هفت عضو یک خانوده کشته شده و شش تن دیگر زخمی شده اند.

اسدالله دولتزی، سخنگوی والی لغمان روز دوشنبه دوم سپتمبر (۱۱ سنبله) به صدای امریکا گفت که این هاوان توسط جنگجویان طالب پرتاب شده که در میان قربانیان این رویداد زنان و کودکان نیز شامل اند.

فاروق سهاک، رییس شفاخانه دولتی لغمان به صدای امریکا گفت که وضعیت برخی از زخمی‌های این رویداد وخیم است.

آقای سهاک افزود: "از محل رویداد دو جسد و شش زخمی به شفاخانه منتقل شده است که یک زخمی این حادثه به دلیل جراحت زیاد برای درمان به کابل منتقل شده است."

رییس شفاخانه دولتی لغمان همچنان گفت که در میان زخمی‌ها، سه کودک و یک زن نیز شامل اند.

گل محمد، یکی از شاهدان که زخمی‌های این رویداد را به شفاخانه انتقال داده بود به صدای امریکا گفت: "ما ندانستیم که مرمی هاوان از کدام سمت آمد؛ اما این هاوان در خانه همسایه ما برخورد کرد. این کودکان که دو پای شان قطع شده، مادر و پدر شان در این رویداد هم کشته شدند".

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

تلفات غیرنظامیان در ماه‌های گذشته در برخی از ولایت‌های افغانستان افزایش یافته و پیش از این دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان گفته بود که ماه جولای، شاهد بیشترین تلفات غیرنظامیان در افغانستان از سال ۲۰۱۷میلادی بوده است.

این در حالی است که تنها روز گذشته، انفجار دو ماین کنار جاده در ولایات بلخ و فراه، جان ۱۴ غیر نظامی افغان را گرفت که به گفتۀ مقام‌ها زنان و کودکان نیز شامل قربانیان بوده اند.

XS
SM
MD
LG