لینک های دسترسی

Breaking News

روحانی: اگر امریکا خواسته باشد، راه برای گفتگو باز است


حسن روحانی، رییس جمهور ایران روز چهارشنبه (۲۹ می) به احتمال مذاکره به ایالات متحده اشاره کرد.

آقای روحانی گفت: "هر زمانی آن‌ها (ایالات متحده) دست از ظلم علیه ملت ما برداشتند، هر وقت آن‌ها تحریم های ظالمانه را کنار گذاشتند، هر وقت آن‌ها در برابر تعهدات خود شان پایبند بودند، هر وقت خود شان برگشتند به میز مذاکره‌ای که خود شان ترک کردند و به هم زدند، راه به روی آن‌ها بسته نیست، راه باز است."

این در حالیست که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه گفت که متعقد است ایران میخواهد با ایالات متحده به توافق برسد و این امر دور از احتمال نیست.

واشنگتن پس از خروج از توافقنامه هسته‌ای در ماه می ۲۰۱۸، وضع تعزیرات اقتصادی را در دو مرحله بر ایران از سر گرفت، تعزیراتی که اقتصاد ایران را به گونۀ بی پیشینه متاثر کرده است.

تنش ها بین دو کشور پس از آن بالا گرفت که واشنگتن منابع نظامی به شمول بم افکن های خویش را به خلیج فارس اعزام کرده و اعلام داشت که میخواهد یک نیروی ۱۵۰۰ نفری‌ را به شرق میانه بفرستد.

ایالات متحده همچنان ایران را به حملات بر تانکرهای نفت عربستان سعودی متهم کرده است؛ اتهامی که ایران آن را رد می کند.

جان بولتن مشاور امنیت ملی ایالات متحده روز چهارشنبه (۲۹ می) گفت که به احتمال قوی ایران مسوول حملات بر تانکرهای نفت در سواحل امارات متحده عرب بوده است.

مشاور امنیت ملی ایالات متحده که در جریان بازدید از ابو ظبی صحبت می‌کرد، شواهد و مدارکی را در این رابطه بیان نکرد، اما گفت که تانکرها توسط ماین های دریایی مورد حمله قرار گرفته بودند.

وزارت خارجۀ ایران امروز این اتهامات را رد کرد.

XS
SM
MD
LG